تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
آمریکایی ها در بحث تحولات اخیر غزه یک بازی چندگانه با اغراض و اهداف خاصی شروع کرده اند.
بازی چندگانه آمریکا در جنگ غزه
به گزارش خبر24، آمریکایی ها در بحث تحولات اخیر غزه یک بازی چندگانه با اغراض و اهداف خاصی شروع کرده اند که در این رابطه نکاتی قابل ذکر است:

۱. آمریکایی ها از یک طرف پیام کاهش تنش و عدم توسعه جنگ را دنبال می کند و از سوی دیگر حمایت تام و کاملی از صهیونیست ها انجام می دهند و هربار حمایت های خود را نیز گسترش می دهند. این حمایت ها صرفاً در جهت حمایت های نظامی نیست و بیشتر در ابعاد مادی است.

۲. آمریکا از سوی دیگر تهدید می کند و در سفر بلینکن به منطقه، این گزاره وجود داشته که در صورت ادامه حملات به پایگاه های آمریکایی ،واشنگتن اقدام متقابل انجام خواهد داد. حتی آمریکا برای اینکه تهدید خود را معتبر کند، زیردریایی هسته ای را به آب های مدیترانه آورده و سی ان ان اعلام کرد که آمریکایی ها قصد دارند حملاتی محدود را در سطح منطقه ای انجام دهند. این همان گزاره معتبرزایی تهدیدات است که آمریکا، در سطح منطقه ای در پیش گرفته است.

۳. این اقدامات آمریکایی ها با این هدف صورت می گیرد که واشنگتن می خواهد که فضا را برای عملیات های اسرائیل در نوار غزه، فراهم کند و مانع از وقوع حملات چند جبهه ای علیه این رژیم شود و با این اقدامات و پیام ها، سعی در آرام سازی فضای منطقه دارد. به همین جهت است که بارها تهدید و حتی اعلام کرده که حزب الله نباید وارد جنگ شود.

۴. هدف دیگر آمریکا این است که هم در عرصه نظامی و هم در عرصه سیاسی، فضا را به طور کامل در اختیار خود بگیرد. یعنی شرایط میدانی را برای انجام عملیات های اسرائیل فراهم می کند و از سوی دیگر فضای سیاسی را به سمت و سویی سوق خواهد داد که گزاره های موردنظر آمریکا و اسرائیل به نتیجه برسد. البته آمریکا در عرصه سیاسی نیاز به یک اجماع عربی نیز دارد. سفر مقامات این کشور و به ویژه بلینکن به همین منظور صورت گرفت.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcgwq9q3ak9tt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما