تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
رسانه های حامی علی لاریجانی با اشاره به برگزاری کنگره های دو حزب کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه تاکید دارند که مجموعه اعتدالیون، از خلال این کنگره پیامی انتخاباتی را به مجوعه نهادی نظارتی و اجرایی مخابره کرده اند.
پیام انتخاباتی کارگزارانی‌ها و اعتدالیون از نگاه حامیان لاریجانی
به گزارش خبر24، این رسانه ها تاکید دارند، اعتدالیون با فرستادن سیگنال هایی به حاکمیت عزم خود برای نقش آفرینی سیاسی در انتخابات را اعلام کردند و البته در ضمن آن هشدار می دهند حضورشان در انتخابات بیش از همه بستگی به نوع رویکرد شورای نگهبان در این انتخابات دارد. چه آنکه ردصلاحیت ها طی چند انتخابات اخیر دلسردی و دلمردگی در بین نیروهای غیراصولگرا را بالا برده است.

به باور این رسانه ها، از جمله نکات مهم مطرح شده در این دو کنگره تاکید بر ضرورت مشارکت و حضور فعالانه در میدان انتخابات بود حتی با وجود محدودیت هایی که برخی نهادهای نظارتی و اجرایی به این جریان تحمیل کرده است. همچنین در بیانیه هر دو حزب حامی حضور در انتخابات، به شورای نگهبان این سیگنال داده شده است که بهتر است دیگر به سمت حذف و خالص سازی چهره های شاخص نرود.

رسانه های حامی علی لاریجانی همچنین تاکید می کنند شاید اگر این توصیه های دلسوزانه به نهادهای نظارتی و اجرایی انتخابات از سوی متولیان آن شنیده و اجرایی شود، کم کم رأی خاکستری ها ترغیب به حضور در صحنه عملی انتخابات شوند. چه آنکه «آراء خاکستری» بدون شک برگ برنده ای است که می تواند بازی را به نفع یک جریان و به ضرر یک جریان دیگر کند.

ردصلاحیت های گسترده در سال ۹۸ و ۱۴۰۰، عملکرد نامطلوب مسئولان در حوزه اقتصادی، سخت گیری ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی و ...سبب شده است که «آرای خاکستری» هم دیگر علاقه ای به حضور و مشارکت نداشته باشند، آنقدر که حتی سیدمحمد خاتمی اعتراف گونه بگوید؛«من اگر تَکرار هم کنم مردم دیگر رای نمی‌دهند.»

با این وجود هستند تشکل هایی چون کارگزاران و اعتدال و توسعه که براین اعتقادند می توان در صورت فراهم بودن شرایط، باردیگر آراء خاموش را به صحنه آورد و ورق بازی در انتخابات را به نفع این دو طیف برگرداند.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcgqq9qxak9tz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما