تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دولت عراق تاکنون هیچ بیانیه ای درباره بازگشایی مرزهای زمینی عتبات اعلام نکرده است، گفت: سفرهای زیارتی عتبات از طریق زمینی برای نوروز تا اعلام وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری عراق انجام نمی شود.
سرنوشت اعزام زمینی به عتبات نامشخص است
به گزارش خبر24، آقای سیدصادق حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره پیش ثبت نام عتبات افزود: در مجموع 41 هزار نفر در سایت سازمان حج ثبت نام کرده که 26 هزار نفر آنها تقاضای سفر هوایی و 15 هزار نفر تقاضای سفر زمینی داشته اند.

وی گفت: ما هیچ وعده ای درباره سفرهای زمینی تاکنون نداده ایم و فعلاً برنامه ریزی ما برای 26 هزار نفر متقاضی سفر هوایی است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: طرف مذاکرات ما با مقامات عراقی ، سفیر جمهوری اسلامی، نماینده رسمی ما در عراق و معاون عتبات سازمان حج و زیارت است که تاکنون با وعده شفاهی که مقامات عراقی داده اند از نیمه شعبان (27 اسفند) مرزهای زمینی باز می شوند.

آقای حسینی تاکید کرد: این اعلام شفاهی بوده و هیچ اعلام رسمی از طرف مقامات دولت عراق نشده است.
وی با بیان اینکه احتمال بازگشایی مرز زمینی را برای نوروز منتفی نمی دانیم، خاطرنشان کرد: اما تا زمانی که وزارت گردشگری عراق به طور رسمی اعلام نکند ما برای سفرهای زمینی نمی توانیم سازماندهی کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ممکن است در نهایت جواب مقامات عراقی برای بازگشایی مرزهای زمینی منفی باشد که آن هم به دلیل شیوع کرونا در ایران است.

آقای حسینی گفت:‌ ملاحظات مقامات عراقی ملاحظات بهداشتی است و عمدتاً شاید منتظر این باشند که شرایط کرونایی در کشور ما بهبود یابد و سپس پاسخ قانع کننده بدهند.

لینک فیلم
24-news.ir/vdcc0xqo.2bq1m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز