تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
اگر چندین سال پیش بود شاید پادشاهی‌های ثروتمند حاشیه خلیج فارس بدون تردید در حمله روسیه به اوکراین به سمت ایالات متحده کشیده می‌شدند و از این کشور حمایت می‌کردند، اما این روز‌ها اوضاع فرق می‌کند.
سکوت معنادار کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس  در بحران اوکراین
به گزارش خبر24، اگر چندین سال پیش بود شاید پادشاهی‌های ثروتمند حاشیه خلیج فارس بدون تردید در حمله روسیه به اوکراین به سمت ایالات متحده کشیده می‌شدند و از این کشور حمایت می‌کردند، اما این روز‌ها تقویت روابط کشورهایشان با روسیه، آن‌ها را مجبور به ایجاد تعادل می‌کند.

به گزارش یورونیوز، در حالی که کشور‌های غربی به اتفاق آرا تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند، پادشاهی‌های عرب شورای همکاری خلیج فارس اغلب سکوت پیشه کرده‌اند.

به گفته کارشناسان بی‌میلی آن‌ها با اهمیت موضوعاتی مانند انرژی، مسائل مالی و امنیتی توضیح داده می‌شود.
آن گادل، یکی از همکاران موسسه مونتین در کشور‌های حوزه خلیج فارس به خبرگزاری فرانسه گفت: «نه تنها روابط اقتصادی، بلکه روابط امنیتی بین این کشور‌ها و مسکو نیز تقویت شده است.»

امارات عربی متحده روز جمعه به همراه چین و هند در رای گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه پیشنهادی مشترک ایالات متحده و آلبانی که از مسکو می‌خواست نیروی خود را از اوکراین خارج کند رای ممتنع داد. روسیه این قطعنامه را وتو کرد.

منبع: اقتصاد۲۴
24-news.ir/vdcgqz9y.ak9wt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز