تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی بیش از نیم میلیون پورت فیبر نوری طی هفته گذشته، اعلام کرد که کاربران می‌توانند زمان اتصال محله‌ خود به فیبرنوری را از طریق سایت iranfttx. ir پیگیری کنند.
زمان اتصال محله‌تان به فیبرنوری را پیگیری کنید
به گزارش خبر24،  عیسی زارع‌پور در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه در روزهای اخیر، ظرفیت ۳۰۰ گیگابیت‌برثانیه‌ای را در اختیار شرکت مخابرات قرار دادیم، گفت: بخشی از مشکلات شبکه ناشی از ازدحام در بعضی از لینک‌های شرکت مخابرات در بعضی از استان‌هاست که در حال تلاش برای رفع آن هستیم. وی افزود: شبکه انتقال شرکت مخابرات هم دچار مشکل است، زیرا در طول ۱۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری چندانی در این بخش انجام نشده است. اما دولت در قالب یکی از بندهای قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد که مبلغی را در اختیار شرکت مخابرات قرار دهد تا بتواند به سرعت اقدام به نوسازی شبکه در استان‌های دارای مشکل و اختلال کند.
زمان اتصال محله‌تان به فیبرنوری را پیگیری کنید

وی با بیان اینکه نسخه شفابخش توسعه ارتباطات در کشور، توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر است، گفت: ما هفته گذشته طرح فیبر نوری نقاط یعنی منازل و کسب‌وکارها را شروع کرده و بیش از نیم میلیون فیبر را همان هفته گذشته راه‌اندازی کردیم. زارع‌پور افزود: در دو شهر تست سرعت نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه گرفتیم و در آینده طی برنامه سه ونیم ساله، ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری دیگر نیز برای مردم فراهم خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مردم از طریق سایت iranfttx. ir می‌توانند روند پیشرفت این پروژه را ببینند و در آینده نزدیک با وارد کردن کدپستی‌شان، از زمان فراهم شدن امکان اتصال به فیبر نوری در محله خود مطلع شوند. وی تاکید کرد که این برنامه میان‌مدت و بلندمدت است و افزود: با این‌حال در برنامه کوتاه مدت تلاش داریم تا در بخش‌هایی که امکان مداخله وزارت ارتباطات وجود دارد، از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، وارد عمل شویم و با افزایش ظرفیت، کیفیت را بالا ببریم. زارع‌پور تصریح کرد: با این حال در بخش‌هایی نیز که نیاز به واگذاری کار به بخش خصوصی باشد، به عنوان رگولاتور وارد عمل می‌شویم و تا جای ممکن برای تامین امکانات ارتقای شبکه تلاش می‌کنیم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: تامین‌کنندگان پهنای باند بین‌الملل همه بخش خصوصی هستند و با شرکت ارتباطات زیرساخت قرارداد دارند. ما به‌دنبال تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای‌مان هستیم تا اگر مسیری قطع و منبع‌مان دچار مشکل شد، پهنای باند بین‌الملل ما مشکل پیدا نکند و این یکی از سیاست‌های ماست که آن را به شکل جدی دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که زیرساخت‌های‌مان در گذشته، متناسب با نیاز امروز رشد نکرده است و با رشد ماهانه ۸۰ تا ۱۰ درصدی نیاز کاربران، شبکه کشش لازم را ندارد و مشکل ایجاد می‌شود. وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت این وزارتخانه برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت گفت: در چهار ماه گذشته نیز ۴۰ درصد به ترانزیت ترافیک از خاک ایران افزودیم. وی افزود: خیلی از کشورهای اطراف به این ترافیک که ما در اختیارشان قرار دادیم، وابسته هستند و کیفیت ترافیکی که از خاک ما رد می‌شود از کیفیت ترافیک بقیه کشورها بیشتر است.

منبع: سيتنا
24-news.ir/vdch-vnw.23nxvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز