تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
«خبر24» از اقتدار موشکی سپاه گزارش می دهد

از محاسبات دقیق موشکی تا ناکارآمدی پاتریوت ها

حمله به پایگاه های نظامی امریکا در منطقه در واقع پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم در گرفتن انتقام خون پاک سردار سلیمانی بود که علاوه بر برآورده کردن انتظار جامعه، جایگاه ایران در داخل و سطح بین الملل را ارتقاء داد.
از محاسبات دقیق موشکی تا ناکارآمدی پاتریوت ها
خبر24-حسین شاملو- آنچه مسلم است زمانی که ترامپ دستور اقدام تروریستی علیه سردار سلیمانی را می داد به این مسئله فکر نمی کرد که خطای محاسباتی و تبعات این تصمیم جنون آمیز و غیر عاقلانه اش چه فاجعه ای را برای حیثیت دولت جنایتکار امریکا رقم خواهد زد.
بر همگان روشن شد از برکت خون مطهر حاج قاسم و ابومهدی المهندس و همرزمان شان، اتحاد و انسجامی در بین قلوب ملت های ایران و عراق و مجاهدان محور مقاومت ایجاد شد که پایه های سست نظام سلطه را متزلزل تر از قبل نموده و زمینه را برای اخراج تروریست های امریکایی از منطقه هر چه بیشتر فراهم کرد.
در این میان پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان غیور این ملت در سپاه همیشه پیروز انقلاب در انهدام پایگاه های استراتژیک دشمن در عراق علاوه بر این که پاسخی به مطالبات ملت برای انتقام سخت از جبارین بود، هیمنه پوشالی ابرقدرت خود خوانده آمریکا را آشکار تر کرده و فریبکاری آن ها درالقای شکست ناپذیری شان به مردم منطقه و دنیا را برای همگان برملا نمود.


امینی: آمریکا به واقعیت قدرت جمهوری اسلامی پی برد

دکتر محمودرضا امینی کارشناس امور غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار خبر24 با بیان اینکه آمریکایی ها بعد از اقدام ددمنشانه و غیرقابل قبول شان در ترور سردارشهید حاج قاسم سلیمانی منتظر عکس العمل بودند، گفت: درپی فرمایش مقام معظم رهبری و مطالبه مردم برای انتقام سخت، آمریکایی ها احتمال واکنش جدی ایران را داشتند و حتی پیام هایی نیز در این خصوص داده بودند اما واکنش مقتدرانه و کوبنده سپاه درهدف قرار دادن مهم ترین پایگاه آن ها در منطقه، موجی از حیرت و سردرگمی در بین شان ایجاد کر چراکه انتظار چنین پاسخ کوبنده و سیلی قاطع این چنینی را نداشتند.
وی افزود: این حمله هیمنه ابرقدرتی آمریکا در دنیا را تحت الشعاع قرار داده و شکستی مفتضحانه برای آن ها رقم زد به طوری که معادلات و محاسبات شان در منطقه برهم خورده و با توجه به موضع گیری ها و نقل قول های فرماندهان و مقامات جمهوری اسلامی و مسئولان محور مقاومت در منطقه، امروز راهی جز خروج از غرب آسیا را برای خود متصور نیستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه های تهران و امام حسین - علیه السلام - در پایان با بیان اینکه آمریکا نمی تواند ضربات بعدی جمهوری اسلامی بر پیکر حضور غیرقانونی اش در منطقه را تحمل نماید، تصریح کرد: آمریکایی ها امروز به واقعیت و عمق قدرت جمهوری اسلامی پی برده اند؛ قدرتی که نشأت گرفته از رهبری هوشمندانه رهبر عالیقدر نظام اسلامی، وحدت و همدلی مردمی و اقتدار محور مقاومت بوده و آنها را به خروج از این منطقه مجبور خواهد کرد.

محمدی: برنامه ریزی دقیق، سرعت و کوبندگی ویژگی اقدام سپاه بود

منوچهر محمدی استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل منطقه خاورمیانه در گفتگو با خبر24 با تأکید برمحکم و قاطع بودن حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی ها، اظهارداشت: پس از ترور سردار شهید سلیمانی، گرفتن انتقام سخت از تروریست های امریکایی امری قابل پیش بینی بود اما برنامه ریزی دقیق در کنار سرعت و قاطعیت در انجام این عملیات به خصوص به پایگاهی که ریشه های این اقدام تروریستی از آنجا نشأت می گرفت، برای خیلی ها قابل تصور نبود.
سخنگوی سابق وزارت امور خارجه حمله موشکی سپاه را سیلی محکمی بر گوش سردمداران کاخ سفید به ویژه ترامپ عنوان کرد و یادآورشد: پر واضح است پاسخ به ترور سردار مقاومت تنها مختص به جمهوری اسلامی نبوده و مجاهدان محور مقاومت نیز پاسخ هایی فراخور به اقدام جنایت کارانه آمریکا خواهند داد لذا اگر دشمن دوباره حماقت و خطای محاسباتی مجددی مرتکب شود یقینا ضربات سهمگین تری را دریافت خواهد نمود.
وی درپایان اظهار امیدواری کرد با سیلی سخت سپاه، دشمن آمریکایی هرچه زودتر خاورمیانه را ترک کرده و شرش را از سر مردم مظلوم منطقه کم کند.

بیگدلی: اقدام سپاه جایگاه ایران در جهان را ارتقاء داد

دکتر سید علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی  نیز در گفتگو با خبرنگار خبر24 با بیان این که پاسخ سپاه به اقدام تروریستی سپاه جایگاه ایران در منطقه و دنیا را در ابعاد مختلف ارتقاء داد، خاطرنشان کرد: حمله به پایگاه های نظامی امریکا در منطقه در واقع پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم در گرفتن انتقام خون پاک سردار سلیمانی بود که علاوه بر برآورده کردن انتظار جامعه، جایگاه ایران در داخل و سطح بین الملل را ارتقاء داد.
این کارشناس امور بین الملل ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری راهبر جمهوری اسلامی خروج نیروهای آمریکایی از عراق و کل منطقه غرب آسیاست که کاری پر اهمیت و ارزشمند است و لذا تصمیم پارلمان عراق همراه با تأئید نخست وزیر این کشور مبنی بر خروج آمریکا از عراق در راستای این راهبرد و پاسخی به انتظار مردم ایران و عراق به شمار می رود.
وی با اشاره به حضور با شکوه و گسترده مردم کشورمان در تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهارداشت: این حضور پرشکوه و با عظمت یک نمایش اقتدار بزرگ مردمی بود که حاکی از بالاترین سطح محبوبیت این سردار سرافراز در بین آحاد مردم بود و پس از آن و در پاسخ به مطالبات مردمی در مراسم تشییع مبنی بر انتقام سخت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش مقتدرانه تر در برابر این خواست مردمی انجام داده و با حمله مقتدرانه و کوبنده به پایگاه آمریکایی ها پیروزی دیگری برای ما به ارمغان آورد.
دکتر بیگدلی حمله موشکی سپاه را نشانه اقتدار و قاطعیت نظام در برخورد با هر اقدام علیه امنیت ملی توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم در پناه این پیروزی ها و در سایه وحدت و همدلی مردم و تکیه بر اقتدارنظام بر مشکلات دیگر کشور هم فائق آییم.


ابوترابی: یگان های موشکی بازوان پرتوان نظام هستند

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که عذرخواهی شجاعانه و متواضعانه سپاه از مردم پدیده ای نادر در دوران انقلاب اسلامی به شمار می رود، گفت: یگان های موشکی سپاه بازوان پرتوان و پرقدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ اگر ما موشک نداشته باشیم مثل انسانی هستیم که دو دست ندارد بنابراین نمی توانیم با دشمنی که در دور دست ها علیه مان توطئه می کند بجنگیم.
نماینده مردم نجف آباد، تیران و کورن در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که هدف دشمن از فضا سازی های تبلیغاتی و رسانه ای اخیر، تضعیف سپاه است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره از اقتدار سپاه هراس داشته و اقدامات اخیر و موج سازی رسانه اش با هدف تخریب این نهاد مقدس و مردمی است. تضعیف سپاه یعنی از دست دادن امنیت و هویت کشور و همه چیزهایی که ذیل موضوع امنیت تعریف می شود.

ساری: انتقام ما به حق و قانونی بود

علی ساری نماینده مردم اهواز درمجلس با اشاره به حق قانونی جمهوری اسلامی ایران در انتقام عملیات تروریست های آمریکایی، گفت: یک مقام برجسته ما به دعوت رسمی مقامات عراقی به این کشور رفته بود که آمریکایی ها در نهایت وقاحت و با عدم رعایت قوانین کشور عراق و نقض حاکمیت آن کشور و در تضاد با قوانین بین المللی در اقدامی تروریستی سردار سلیمانی و همرزمانش را به شهادت رساندند و مطابق کنوانسیون های بین المللی این حق مسلم و طبیعی ماست که پاسخی قاطع و پشیمان کننده به آن ها بدهیم که سپاه به درستی و با اقتدار این پاسخ را داد.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه و کارون افزود: این پاسخ کوبنده و مقتدرانه در واقع خواسته حاکمیت و مطالبه مردم ایران و ملت های آزادیخواه منطقه بود که اولا به همان روش نظامی آن ها صورت گرفت و پایگاهی نظامی مورد هدف قرار گرفت و ثانیا به برکت خون پر جوشش این شهید گرانقدر، مردم منطقه و به خصوص عراقی ها خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند و نمونه بارز آن مصوبه پارلمان عراق در اخراج نیروهای ارتش تروریست آمریکا در پاسخ به شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بود.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر این که پایگاه نظامی عین الاسد از اهمیت استراتژیک بالایی برای آمریکایی ها برخوردار بود، یادآورشد: وقتی هواپیمای ترامپ با هراس و دست پاچگی و از ترس مقاومت با چراغ های خاموش در پایگاه عین الاسد فرود آمد، رئیس جمهور آمریکا با بزرگنمایی قدرت پوشالی ارتش، این پایگاه را بهترین و امن ترین پایگاه خود در خاورمیانه نامید که هزینه های سنگین برایش شده است، اما علیرغم این که سیستم های ضد موشک پاتریوت، انواع موشک های پدافندی و تجهیزات مدرن راداری در آن مستقر بود به طور دقیق و بدون داشتن فرصت برای عکس العمل مورد هدف موشک های سپاه قرار گرفت.  

کوشکی: خروج آمریکا از غرب آسیا تحقق آرزوی سردار سلیمانی است

صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران و کارشناس امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار خبر24 با اشاره به آماده شدن افکار عمومی دنیا و منطقه برای اخراج آمریکایی ها، گفت: خود این حمله موضوعیت ندارد بلکه این حمله ابزاری است برای ایراد فشار به افکار عمومی مردم آمریکا که حاکمیت شان را مجبور کنند نیروهای خود را از غرب آسیا خارج کنند.
وی این حمله را یک عملیات روانی توصیف کرد و افزود: این اقدام در واقع آغاز یک عملیات روانی علیه حاکمیت آمریکا با هدف خروج نیروهایش از منطقه است که همان راهبرد جمهوری اسلامی و تحقق آرزوی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.
کوشکی تصریح کرد: به نظر می رسد پس از انجام این حمله مقتدرانه سیاست مداران امریکایی به این نتیجه رسیده باشند که هرچه زودتر باید نیروهای خود را از منطقه فرا بخوانند و اگر این فراخوان صورت پذیرد می توانیم بگوییم عملا انتقام خون مطهر سردارشهیدمان را گرفته ایم.
این کارشناس امور سیاسی و بین الملل با بیان این که راهبرد شهید سلیمانی و همرزمانش در محور مقاومت پاک شدن منطقه از وجود منحوس تروریست های ارتش آمریکا بوده است، گفت: آمریکایی ها با پاسخ کوبنده و مقتدرانه سپاه به خوبی فهمیدند دیگر جایگاهی در بین ملت های منطقه نداشته و تداوم حضورشان نه تنها جز خفت و خواری برای آنها ثمری ندارد بلکه در صورت تکرار حماقت شان هزینه ها و خسارات سنگینی بر دوش شان خواهد گذاشت و بهتر است به دنبال عقب نشینی از غرب آسیا باشند.

بروجردی: محاسبات دقیق سپاه در انتقام موشکی قابل ستایش است

علاء الدین بروجردی با تأکید بر حسن اجرا و دقت فوق العاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات موشکی خود، خاطرنشان کرد: همان گونه که حضرت آقا بحث انتقام سخت را مطرح فرمودند، فرزندان ملت در سپاه، با برنامه ریزی و محاسبات دقیق در اقدامی شجاعانه، متحورانه و قاطعانه پایگاه بزرگ دشمن را منهدم کرده و اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که تاکنون هیچ کشوری جرأت مقابله با آمریکا را به خود نداده است، اظهارداشت: دشمن تصور داشت ایران هم مثل بقیه جرأت حمله به او را ندارد اما اقدام شجاعانه سپاه موجب شد ابهت پوشالی ولی تحمیلی بر افکار عمومی دنیا و منطقه شکسته شده و این دژ دروغین فرو بریزد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با هشدار به کسانی که با آمریکایی ها در هر اقدام احتمالی همکاری کنند، گفت: همان گونه که قبلا هم اعلام شده در صورت هرگونه اقدام احتمالی و حماقتی، کشورهایی که زمینه اقدام علیه ایران را برای آمریکایی ها فراهم می کنند بدون تعارف و بدون تردید و سریع و قاطع هدف قرار خواهند گرفت.

زارعی: سیلی قدرتی بر گوش سران کاخ سفید نواخته شد

اصغر زارعی استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل خاورمیانه با تحلیل حمله موشکی موفق سپاه در انتقام خون سردار شهید سلیمانی، اظهار داشت: در شروع گام دوم انقلاب این حمله بسیارمبارک و خوش یمنی است که با نثار خون مطهرشهیدان به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یاران گرانقدرشان، مقدمات اجرای گام دوم انقلاب را به فضل الهی و با این اتحاد و انسجام بوجود آمده در جهان اسلام بیش از پیش فراهم نموده و تلألو یک دوره جدید برای مقاومت و انقلاب اسلامی به شمار می رود.
این تحلیلگر اموربین الملل و خاورمیانه با پراهمیت خواندن حمله سپاه به پایگاه بزرگ آمریکا درعراق، یادآورشد: پایگاه نظامی عین الأسد یکی از استراتژیک ترین پایگاه های ایالات متحده در خارج از مرزهاست و به لحاظ وسعت و اهمیت دومین پایگاه بزرگ تروریست های ارتش آمریکا محسوب می گردد؛ این حمله ابهت و هیمنه نظام تروریستی انها را به زیر کشید و دیدیم با تمام توانایی ها و قدرتی که از خودشان نشان داده و ملت های منطقه را مرعوب توان پوشالی خود قرار داده بودند، نتوانستند کوچکترین عکس العملی نسبت به موشک های ما انجام دهند.
زارعی با بیان اینکه سیلی قدرتی مردم ایران در پاسخ به اقدام ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا به خوبی وبا  شدت بر گوش سران کاخ سفید نواخته شد، اضافه کرد: تصاویر منتشره از محل اصابت موشک ها ن حاکی از آن است تمام بخش آمریکایی این پایگاه به کلی منهدم شده است، این اقدام درواقع اقتدار، عظمت و توان مندی جمهوری اسلامی ایران را در برابر هرگونه اقدامی که بخواهد امنیت و منافع ملی ما را به خطر بیاندازد، نشان می دهد.
24-news.ir/vdcc.mq0a2bqm1la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز