تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
هانی زاده گفت: تحولات غزه و نسل کشی مردم بی گناه و مظلوم فلسطینی نتیجه شکل گیری و تشدید قدرت محور مقاومت در برابر رژیم‌ صهیونیستی است.
شکل گیری محور مقاومت برای مقابله با هژمونی آمریکا و نفوذ رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است
حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار24، درباره نقش ایران در جبهه مقاومت اظهار داشت: محور مقاومت مجموعه ای است که در تقابل با هژمونی آمریکا و نفوذ رژیم غاصب صهیونیستی است.

هانی زاده ادامه داد: محور مقاومت یک مجموعه بهم پیوسته از عراق تا سوریه و لبنان و یمن امتداد دارد و در طول سال های گذشته در برابر نفوذ آمریکا و همچنین حضور نظامی آنها در سوریه و عراق فعالیت داشته است.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: با توجه به حضور نامشروع آمریکا در سوریه و عراق به شکل گیری محور مقاومت منجر شده و ایران اسلامی اگر چه حضور کمرنگی به لحاظ فیزیکی دارد اما به طور غیر مستقیم مدیریت مقاومت را عهده دار است و هیچگاه درصدد استفاده تهاجمی از جبهه مقاومت برای تقابل با آمریکا و رژیم صهیونیستی بر نیامده است.

وی یادآور شد: محور مقاومت در برابر  اقدامات تهاجمی آمریکا و رژیم صهیونیستی مجبور است به موضع دفاعی بگیرد؛ تحولات غزه و نسل کشی مردم بی گناه و مظلوم فلسطینی نتیجه شکل گیری و تشدید قدرت محور مقاومت در برابر رژیم‌ صهیونیستی است.

هانی زاده خاطرنشان کرد:  مقابله محور مقاومت در یمن، سوریه، عراق و لبنان با  استکبار جهانی و صهیونیست ها نتیجه کشتار مردم بی گناه غزه بوده که محور مقاومت در برابر  این جنایات واکنش نشان داده است.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcgnt9qqak9tt4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما