تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
با افزایش تعرفه اینترنت رسانه های جریان اصلاح طلب ضمن انتقاد از این اقدام تاکید کردند که گرانی اینترنت یک اقدام اقتصادی از سوی صیانت طلبان برای دور ساختن مردم از فضای مجازی می‌باشد.
اهداف دولت از گران کردن اینترنت از نگاه اصلاح‌طلبان
به گزارش خبر24، این رسانه ها در این زمینه با بیان اینکه دولت از یک سو پیامک دریافت اینترنت رایگان ارسال می کند و از سوی دیگر چند روز بعد اقدام به گرانی اینترنت می‌کند، تصریح می کنند پیامکی که دولت سراسیمه برای همه مردم بدون هیچ محدودیتی ارسال کرد، برای این بود تا خبر دوم را زیر آوار این خبر مدفون کند. با پیامکی که دولت به مردم فرستاد، حالا ظاهراً ژست قهرمانانه هم به خودش می‌گیرد که توانسته به مردم «بسته اینترنت رایگان» بدهد. اما مهم این است که ببینید این بسته‌ها اتفاقاً برای خفه کردن صدای منتقدانی است که دست‌شان به فضای مجازی و رسانه‌ای می‌رسد تا انتقادشان به دولت را فریاد بزنند.

رسانه های اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه رفتار دولت به‌منظور کنترل حضور مردم در فضای مجازی به خصوص فضای اینستاگرام قابل تحلیل باشد، تاکید می کنند، ناکامی دولت در فیلترکردن اینستاگرام بعد از یک سال کاملاً روشن و آشکار شده است. امروز بخش زیادی از مردم توانستند با دور زدن فیلترینگ در فضای اینستاگرام حضور پیدا کنند. تلاش‌های دولت و جریانی خاص برای سوق دادن مردم به روبیکا و اپلیکیشن‌های ایرانی کاملاً با شکست روبه‌رو شده است. در این وضعیت «صیانت‌طلبان» ناگزیر به روش‌های اقتصادی روی آورده‌اند تا به این طریق مردم را از فضای مجازی دور کنند.

به باور این رسانه ها، با توجه به اینکه اینستاگرام حجم زیادی از داده‌ها را به‌خاطر تصویری بودن محتوای آن مصرف می‌کند، گران شدن اینترنت می‌تواند تاثیر مهمی بر روی تعداد کاربران اینستاگرام داشته باشد. به این ترتیب دولت با یک تیر چند نشان زده است: 1-اینترنت را گران کرده است 2-استفاده از اینستاگرام را کاهش داده است و 3-با دادن یک بسته اینترنت رایگان ژست قهرمانانه در دادن اینترنت رایگان گرفته است.

انتهای یپام/
24-news.ir/vdcci1qs12bq0i8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما