تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب قائل به مشارکت در انتخابات طیف تحریمی های جریان اصلاحات را مورد خطاب قرار داده و با اذعان به فقدان ایده برای حل مشکلات از سوی آنان تاکید می کنند: حضور در قدرت نه تنها مذموم بلکه امر مبارکی است.
پاسخ اصلاح‌طلبان مشارکت جو به شبهات اصلاح طلبان تحریمی
به گزارش خبر24، این رسانه ها با طرح این پرسش که «سود تحریم انتخابات برای ما مردم چه بود؟» تصریح می کنند، اگر برخی‌ فکر می‌کنند که با تحریم می‌توانند کاری کنند که انحصارطلبی و خالص‌سازی‌های جریان‌های سیاسی یکباره پایان یابد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. اینجاست که گروه‌های تحول‌خواه و اصلاح‌طلب نباید تاریخ را تکرار کنند و زمینه برگزاری یک انتخابات ضعیف را فراهم کنند. اتفاقا باید از ظرفیت‌های موجودی که وجود دارد با تمام قدرت استفاده کنند تا مجلس یازدهم و دولت سیزدهم تکرار نشود.

این بخش از رسانه های اصلاح طلب قائل به مشارکت در انتخابات با اشاره به گزاره مورد تاکید تحریمی ها مبنی بر اینکه به فرض که در انتخابات پیروز هم شویم، آیا با این جایگاهی که برای مجلس تعریف شده، می‌توان کاری کرد؟، تاکید می کنند، بلهو بستگی دارد چه کسانی را روانه بهارستان کنید. درست است که آمار ردصلاحیت‌ها بالاست اما باز در همین تأییدشده‌ها هم افراد باتجربه و دلسوز و آشنا به امور وجود خواهند داشت که می‌توان با آنها ارتباط تشکیلاتی برقرار و از آنها حمایت کرد. اگر نمایندگانی شجاع از سوی مردم رأی بیاورند، به‌طور حتم‌ می‌توانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

این رسانه ها همچنین با بیان اینکه یک‌ نگرانی دیگر برخی از دوستان این است که حضور در انتخابات و عدم پیروزی موجب عبور مردم از جریان اصلاحات خواهد شد و آنها را متهم به قدرت‌طلبی تحت هر شرایطی می‌کنند، تصریح می کنند، نگرانی درستی است اما باز باید واقع‌بین بود، بدون حضور در عرصه قدرت نیروهای اصلاحی کاری نمی‌توانند انجام دهند، پس حضور در قدرت امر مبارکی است نه مذموم، اگر نیروهای اصلاحگر در قدرت حضور نداشته باشند، وضعیت کشور همین‌طور با مشکلات فعلی خواهد بود، تحریم‌های ظالمانه ادامه خواهد داشت و کاسبان تحریم هر روز بر ثروتشان افزوده خواهد شد، اینها موضوعاتی حیاتی برای جامعه است که نمی‌توان نادیده گرفت.

به باور این رسانه ها، وقتی مردم می‌بینند که هیچ گروه اصلاح‌گری در جامعه راه‌حلی برای رفع مشکلات ندارند، چرا نباید منفعل باشند؟ ‌اشتباه گروه‌های سیاسی در ایران این است که به‌جای پیشروبودن و ایفای نقش فعالانه، پشت سر جامعه حرکت می‌کنند، گویی انگار وظیفه اصلی خود را فراموش کرده‌اند. ‌مردم وقتی جنسی برای فروش نباشد، چرا باید تب‌وتاب خرید داشته باشند؟

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcbs5b8arhbawp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما