تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
بررسی رسانه های حامی علی لاریجانی بیانگر آن است که آنان در مطالبی از ائتلاف احتمالی اعتدالیون، با بخشی از اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو، سخن به میان آورده و در عین حال تاکید می کنند با توجه به آمادگی انتخاباتی این طیف ها برای مشارکت در انتخابات، حال نوبت شورای نگهبان است که نیم دیگری از بستر لازم برای مشارکت جریان های سیاسی را با نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها، فراهم سازد.
اعتدالیون به دنبال چند کرسی مجلس هستند؟
به گزارش خبر24، در این رابطه رسانه های حامی لاریجانی، با بررسی شرایط حزب اعتدال و توسعه(حزب حامی حسن روحانی) از فعال شدن این حزب برای کنشگری موثر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، سخن به میان آورده و تاکید می کنند، نشانه ها و سیگنال های صادر شده از سوی اعتدال و توسعه، حکایت از آن دارد که این طیف سیاسی بنایشان بر حضور در انتخابات مجلس دوازدهم و ایفای نقش است، نقشی که برای ایفای آن به حضور اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل نیاز است.

این رسانه ها همچنین از احزابی همچون کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی و حزب کار به عنوان احزابی که قصد مشارکت در انتخابات دارند، نام برده و تصریح می کنند؛ این طیف از اصلاح طلبان به همراه اصولگرایان میانه رو قصد ائتلافی قوی تر از ائتلاف سال ۹۴ دارند.

به باور رسانه های حامی لاریجانی، این ائتلاف در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخاباتی که یک یا دو سهمیه دارند با حضور شخصیت‌ها و فعال‌های سیاسی که با لیدری نمایندگان ادوار مجلس شکل گرفته‌اند نتیجه لازم را خواهندگرفت. همچنین این ائتلاف به‌‎دنبال کسب ۱۷۰ کرسی مجلس شورای اسلامی است.

بنا بر تاکید این رسانه ها، طبق نظر مقام معظم رهبری که در ابتدای سال عنوان شد، مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات باید چهار شاخصه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت را در تصمیماتشان در نظر بگیرند که در این بین، «مشارکت» مشخصا در دست شورای نگهبان است. بنا بر این هرچه جریانات سیاسی علاقه داشته باشند که نقش فعالی در انتخابات ایفا کنند، تنها ۵۰ درصد از ماجرا است و ۵۰ درصد دیگرش تابعی از تصمیمات شورا است.

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcc0xqso2bq0m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما