تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
برخی از اصلاح طلبان با برجسته سازی آنچه خطر جریان خالص گرایی برای آینده کشور تعریف می کنند تصریح دارند که تنها راه مقابله با این جریان ائتلاف نانوشته میان میانه روهای کشور است.
اصلاح‌طلبان با میانه‌رو ها ائتلاف می کنند؟
به گزارش خبر24، بر اساس احصاء صورت گرفته این نیروهای اصلاح طلب با بیان اینکه خالص‌گرایان یک نیروی ضد تمایزیابی سیاسی و نظام رقابتی حزبی هستند که به تمام معنا طرفدار نظارت استصوابی حداکثری می باشند تاکید دارند  در دموکراسی آینده کشور، هم به اصولگرای میانه‌رو، هم به اصلاح‌طلب و هم به دگراندیشان نیاز است تا در چارچوب قانون و قواعد بازی سیاست‌ورزی کنند.
این بخش از اصلاح طلبان همچنین با بیان اینکه لاریجانی مشکل کشور را که همین خالص‌گرایی است، خوب تشخیص داده و دارد تلاش می‌کند، تاکید می کنند در این راه خوب است همه میانه‌روها و عقلا تلاش کنند.
اصلاح طلبان حامی مشارکت در انتخابات با بیان اینکه علی لاریجانی یک اصولگرای میانه‌رو است که اهل تحریم انتخابات نیست ولی از وضع موجود انتخابات هم راضی نیست، تاکید دارند که لاریجانی حتما منتظر تغییرات از سوی حکومت است.

به باور این بخش از اصلاح طلبان، روشن است لاریجانی اصلاح‌طلب نیست و طبیعی است که گفتمان خودش را داشته باشد. اما جالب این است که اغلب میانه‌روهای کشور (مثل اصلاح‌طلبان، اعتدالی‌ها و دگراندیشان غیرانقلابی) با اصطلاح خالص‌گرایی او همراهی کردند؛ همچنان که همین میانه‌روها با واژگان «خودبراندازی» و «لزوم خوداصلاحی» که خاتمی مطرح کرد، همراهی کردند.
 
24-news.ir/vdcepo8znjh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما