تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
هفته پانزدهم لیگ برتر خلیج فارس با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید.
پرسپولیس قلعه نویی را از تیم ملی دور کرد!
به گزارش سرویس ورزشی خبر24، این هفته در بین مدعیان فقط پرسپولیس برنده بود، استقلال به تساوی برابر شاگردان ربیعی رضایت داد . سپاهان و گل گهر هم با شکست از قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر دور تر شدند.

ذوب‌آهن 2- صنعت نفت 2: بازگشت دهه هشتادی تارتار!

صنعت نفت با انگیزه فراوان پای به زمین گذاشت و در حالی که در نیمه اول هم می‌توانست گلزنی کند اما در نیمه دوم بود که روی دو اشتباه مدافعان ذوب آهن موفق شد دروازه را باز کند و دو بر صفر از حریف خود پیش بیفتد.

اما این پایان کار نبود و شاگردان مهدی تارتار پس از تعویض‌های او در ده دقیقه پایانی شکل هجومی به خود گرفتند و توانستند نتیجه را جبران کنند و به بازی برگردند. ابتدا آرمان اکوان اشتباهش را جبران کرد و با یک ضربه سر موفق شد دروازه حریف را باز کند.

دقایقی بعد نوبت به ابوالفضل طاهرنژآد بازیکن جوان ذوبی‌ها رسید که با حرکت فردی و شوت از راه دور دروازه حریف را گشود و تیمش را به یک امتیاز مهم این مسابقه رساند.



آلومینیوم ۱ - نفت MIS صفر / شاگردان رحمتی روی دور برد
1786369
 نفتی‌ها در دومین تجربه خود با سرمربی جدید کمی بدشانس بودند که نتوانستند امتیاز خانگی را به دست بیاورند. شاگردان مهدی رحمتی در آلومینیوم اراک، نمایش بسیار خوبی در نیمه اول بازی داشتند و به گل هم رسیدند. در ادامه و در صحنه‌ای تیر دروازه نفت را هم به لرزه درآوردند تا برتری قاطعی مقابل میزبان داشته باشند.

اما با شروع نیمه دوم، نفتی‌ها نبض بازی را در دست گرفتند و توانستند روی دروازه حریف خود فشار زیادی وارد کرده و موقعیت‌سازی کنند. شاگردان اشکش حتی در دقایق آخر یک ضربه پنالتی به دست آوردند که با واکنش عالی پورحمیدی به گل تبدیل نشد و آن‌ها بازنده میدان بودند.



استقلال ۰ – مس رفسنجان ۰/ مسی‌ها به کمک پرسپولیس آمدند

 ساپینتو با محرومیت ۳ بازیکن اصلی خود مجبور به انجام تغییرات وسیع در ترکیب اصلی خود شد. تغییراتی که تاثیر منفی خود را روی روند بازی آبی‌ها گذاشته بود.


در شروع بازی قایدی در نقش هافبک هجومی پشت مطهری و شهباززاده قرار گرفته بود و در نیمه دوم با تغییراتی که ساپینتو ایجاد کرد آرایش استقلال از ۲-۱-۳-۴ به ۲-۴-۴ عوض شد اما تغییر سیستم هم نتوانست به استقلال کمکی کند.

شاگردان ربیعی با ارائه نمایشی شجاعانه در این بازی بارها و بارها می‌توانستند حتی به گل برتری هم برسند اما کم دقتی‌ آن‌ها مانع پیروزی مس در این بازی شد.
1786252


فولاد 0 - هوادار 0 / از فولاد مدنظر خبری نیست
در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فولاد خوزستان میزبان هوادار تهران بود. برای دو تیم که در جدول رده بندی همسایه هستند این بازی برای پیشرفت در جدول پر اهمیت بود.

در نیمه نخست بازی کم افت و خیز دنبال شد و بیشتر در این بازی فیزیکی توپ در میانه میدان در جریان بود و موقعیت‌های چندان خطرناکی ایجاد نشد تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

در نیمه دوم فولاد تهاجمی‌تر ظاهر شد و با در اختیار گرفتن مالکیت توپ سعی در ایجاد موقعیت‌های خطرناک داشت و چند فرصت آنها به گل تبدیل نشد. در این نیمه هوادار هم روی ضربه ایستگاهی موقعیت خوبی به دست آورد که نفسگیر به بیرون رفت.

در نهایت این مسابقه با نتیجه بدون گل پایان یافت و فولاد به امتیاز هفدهم رسید و هوادار نیز ۱۴ امتیازی شد.
1786351


مس 0- ملوان 0/ بی‌فایده‌ترین نتیجه
در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر مس کرمان در ورزشگاه باهنر میزبان ملوان بند انزلی بود. در شروع بازی دو تیم یک موقعیت خوب گلزنی به دست آوردند که در چارچوب دروازه قرار نگرفت‌. در ادامه نیمه اول نیز دو تیم پایاپای کار کردند که در نهایت موفق به گلزنی نشدند.

در نیمه دوم، مس کرمان بود که حالت تهاجمی‌تری به خود گرفت و تلاش کرد مقابل هم‌سایه‌اش در جدول رده‌بندی سه امتیاز کامل بازی خانگی را به دست آورد و از آن طرف ملوان سعی در اداره بازی داشت تا بدون امتیاز کرمان را ترک نکند.

موقعیت‌های مس در نیمه دوم با هشیاری ایمان صادقی و مدافعان ملوان تبدیل به گل نشد و ملوانی‌ها نیز که چشم به ضدحملات دوخته بودند نتوانستند از اندک فرصت‌های خود استفاده کنند.


در نهایت این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا مدعیان قهرمانی فصل پیش لیگ یک، همچنان در پایین جدول لیگ برتر جای داشته باشند. با این نتیجه ملوان ۱۲ و مس کرمان ۱۱ امتیازی شدند و تغییری در جایگاه‌شان ایجاد نشد.

 

پیکان ۱ - سپاهان صفر / برد رویایی با تعویض طلایی!
تیم فوتبال پیکان تهران در چارچوب هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.
دو تیمی که در هفته گذشته با به نمایش گذاشتن یک فوتبال قابل قبول، نتایج مورد نظر خود را کسب کردند تا هردو با روحیه‌ای مطلوب، پای به این مسابقه بگذارند، در نیمه اول نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند. بازی با دو موقعیت خوب برای هر دو تیم در دقایق ابتدایی آغاز شد اما درخشش گلر‌ها مانع از ثبت گل نخست بازی شد.
در ادامه نیمه اول سپاهان بازی را در دست گرفت و با خلق چند موقعیت روی ارسال از جناحین سعی در باز کردن دروازه پیکان داشت اما مغانلو دقت کافی برای گلزنی را نداشت.

پیکانی‌ها از دقیقه ۲۵ مسابقه با جلوکشیدن به سمت دروازه حریف، بازی را به تعادل کشاندند و موقعیت‌هایی توسط تمیروف و حقدوست به دست آوردند اما نیازمند با ایستادگی مانع از گلزنی حریف شد.
نیمه دوم مسابقه با افت‌وخیز چندانی تا دقیقه شصت همراه نبود تا اینکه سپاهانی‌ها توسط احمدزاده و مغانلو فرصت گلزنی به دست آوردند اما نتیجه‌ای جز داغ‌تر شدن بازی نداشت.
در ادامه بازی تعویص طلایی مجتبی حسینی که یک گل را هم برای تیمش خریده بود، گل برتری پیکان را روی یک ضدحمله به ثمر رساند.
1786710
بعد از گل مورایس چهار تعویض برای تغییر نتیجه انجام داد اما ضعف این تیم در گلزنی دوباره به سراغشان آمد تا ورزشگاه انقلاب کرج را بدون امتیاز ترک کنند. 
 

نساجی 2 - تراکتور 0 / هاف‌اسپیس علیه لالیگا

تراکتور بازی را خوب آغاز کرد و می توانست در دقیقه پنج توسط گوستاوو به گل برسد ولی شوت او در میانه راه به حامد شیری برخورد کرد و به کرنر رفت. گوستاوو دقایقی بعد می توانست گلزنی کند که این بار ضربه سر او را حقیقی مهار کرد. سومین موقعیت جدی بازی نیز برای تراکتور بود. ارسال کرنر گوستاوو با ضربه سر هادی محمدی همراه شد که این توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
نساجی در اولین فرصت جدی خود به گل رسید. ایوب کلانتری پشت محوطه جریمه توپ را به رضا جعفری سپرد که شوت او با برخورد به زمین، وارد دروازه شد و میزبان به گل اول دست یافت. دقایقی بعد و روی یک ضربه کاشته، ارسال کلانتری و روی اشتباه اخباری، علیرضا ابراهیمی دروازه تراکتور را باز کرد تا نساجی در عرض سه دقیقه، 2 بار به گل برسد.

در ثانیه های پایانی بازی تراکتور می توانست اختلاف را کاهش دهد. شوت دیدنی و روی پای گوستاوو به تیرک دروازه برخورد کرد تا بدشانسی های این بازیکن تمامی نداشته باشد. نیمه اول با همین 2 گل به سود نساجی به پایان رسید.
در نیمه دوم شاهد ارائه یک بازی فوق العاده دیدنی از سوی دو تیم بودیم و موقعیت های پرشماری از دست رفت. شوت های گوستاوو و قنبری راهی به دروازه نساجی پیدا نکردند. حقیقی نیز دو مرتبه و روی شوت های قنبری و هادی محمدی واکنش های دیدنی را از خود به نمایش گذاشت.
بهترین فرصت گلزنی در نیمه دوم نصیب نساجی شد. جایی که سه مهاجم این تیم تنها یک مدافع را مقابل خود داشتند و پاس خوب کریم اسلامی به رضا جعفری رسید ولی ضربه چیپ این بازیکن به بدترین شکل ممکن زده شد و از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دیداری که 2 تیم نسبت به قضاوت پرحاشیه عباس راکی معترض بودند، نساجی توانست سه امتیاز بازی را از آن خود کند و به رتبه پنجم جدول رده بندی برسد.

 

گل‌گهر 0 - پرسپولیس ۲ / یحیی مزد اعتماد به جوانانش را گرفت!

در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر، گل‌گهر سیرجان که یکی از تیم‌های مدعی لیگ امسال است میزبان پرسپولیس بود. این دیدار باتوجه به وضعیت جدول برای تعیین صدرنشین بسیار حساس بود.

اوضاع در این بازی در دقایق ابتدایی به سود گل‌گهری‌ها پیش می‌رفت و داور برخورد علی نعمتی با مرتضی تبریزی در دقیقه ۸ را پنالتی تشخیص داد اما این علیرضا بیرانوند بود که با مهار پنالتی پورعلی، سرنوشت بازی را تغییر داد.

دد ادامه نیمه اول موقعیت‌های دو تیم راهی به دروازه‌ها پیدا نکرد و بازی با نتیجه صفر-صفر در نیمه نخست به پایان رسید. در نیمه دوم اما این پرسپولیس بود که روی حرکت و شوت زیبای محمد عمری، بازیکن جوان خود در دقیقه ۵۰ پیش افتاد.


در ادامه گل‌گهری‌ها با تعویض‌های‌ هجومی‌شان سعی داشتند به بازی برگردند اما بازیکنان پرسپولیس به خوبی جریان بازی را اداره کردند و جایی که شاگردان قلعه‌نویی فکرش را هم نمی‌کردند با شوت از راه دور بی نظیر سینا اسدبیگی مواجه شده و برای دومین بار دروازه‌شان را باز شده دیدند.

گل‌گهر برای جبران گل‌های خورده با احتساب وقت‌های تلف شده ۱۶ دقیقه وقت داشتند و موقعیت‌های خوبی را هم خلق کردند اما روز خوب بیرانوند و بی دقتی مهاجمان گل گهر سبب شد دروازه پرسپولیس بسته بماند.

پرسپولیس با این برد ۲۹ امتیازی شد و یکی از حریفان مستقیم خود را برای صدرنشینی شکست داد و در هفته باخت سپاهان و توقف استقلال با دو امتیاز اختلاف صدرنشین شد و اجازه نداد صدرنشینی آبی‌ها بیش از بک روز طول بکشد.

1786762

 
24-news.ir/vdcdj90fjyt0fx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز