تاریخ انتشارسه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
در هفته‌های اخیر جریانات سیاسی کُرد با سوءاستفاده از رویدادهای مختلف فرصتی برای مانور سیاسی پیدا کرده‌اند.
سوءاستفاده از رنج کُردها برای آشوب
به گزارش خبر24، این احزاب به دنبال حادثه تلخ درگذشت یک دختر کُرد در تهران، برای مدتی، شهرهای مختلف ایران به‌ویژه مناطق کُردنشین را آبستن اعتراضات خیابانی کردند و شعارهای سنتی خود را به نام شعار مردم ایران برند کردند.

پس از فروکش کردن این اعتراضات، همین جریانات این‌بار در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه به میدان آمدند. مشاور ارشد اردوغان در همین راستا اخیرا حزب کارگران کردستان را عامل خشونت‌ها در پاریس معرفی کرده است.
او با اشاره به اعتراض‌ها به کشته شدن سه شهروند کُرد در پاریس، حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را عامل این خشونت‌ها معرفی کرده است.

در جریان اغتشاشات اخیر در کشورمان، بارها گفته شد که احزاب تجزیه‌طلب برای آشوب‌آفرینی تلاش می‌کنند، اما حالا که این موج اعتراضات به پاریس رسیده، نام این جریانات مطرح شده و سیاستمداران و رسانه‌های غربی متوجه استفاده ابزاری احزاب کُرد از احساسات مردم در مناطق کُردنشین شده‌اند.

کُردها یکی از اقوام اصیل ایرانی هستند و در هر کجای جهان، خود را وابسته به فرهنگ و تمدن ایرانی تعریف می‌کنند. با این حال احزاب کُردنشین با استفاده ابزاری از احساسات قومیتی کُردها، سعی می‌کنند به‌منظور دست یافتن له قدرت سیاسی، نقشی آشوب‌طلبانه برای خود تعریف کرده و در ایران، عراق، سوریه و ترکیه، سناریوهای تجزیه‌طلبی را دنبال کنند.

حالا این رفتارها با موج مهاجرت کُردهای عمدتا سوری، به کشورهای اروپایی رسیده و آنها متوجه نقش مخرب جریاناتی شده‌اند که سالها از آنها علیه کشورهای منطقه حمایت کرده‌اند.

کُردها در کشورهای مختلف له‌خوبی به یاد می‌آورند که جمهوری اسلامی چطور متحد آنها در برابر فشارهای مختلف بوده است. ایران سالها مدافع و متحد کُردها در برابر دیکتاتوری صدام بود و پس از سقوط او، از کُردها در برابر داعش دفاع کرد.

ایران با وجود ایفای نقش مادری برای کُردها، در هفته‌های اخیر با تهمت کُردستیزی از سوی جریاناتی روبرو شده که جز ظلم به کُردها و کشتار آنها نقشی دیگر ایفا نکرده‌اند. جریانات سیاسی که می‌خواهند به نام اکراد، برای خود اعتبار کسب کنند، با ایجاد بی ثباتی در مناطق کُردنشین، روند توسعه در این مناطق را مختل کرده و سعی دارند کُردها را از وطن اصلی خود جدا کنند.

پاسخ کُردها به این تلاش‌ها، همبستگی و ایستادگی بوده است و جهان شاهد بود که قوم کُرد چطور بار دیگر هزینه داد و خانه‌های خود را در آتش کینه توطئه گران دید اما ایستاد تا تجزیه‌طلبان ناکام شوند.

حالا که همان سناریوی آشوب و ویران‌گری به خیابان‌های پاریس رسیده، صدای رسانه‌های غربی درآمده است که نقش احزاب کُرد را در اعتراضات فرانسه می‌بینند. حالا همان دولتی که خود را همراه تجزیه‌طلبان ضدایرانی نشان می‌داد، گرفتار طغیان آشوب شده است.

غربی‌ها حالا باید متوجه این واقعیت شوند که تروریست‌ها در هر لباسی، امنیت خود این کشورها را تهدید می‌کنند. تروریسم در هر لباسی که باشد، چه داعش، چه تجزیه‌طلبان کُرد، به حامیان خود ضربه خواهد زد، پس به نفع دولتهای غربی است که به‌خاطر ضربه زدن به ایران، امنیت ملی خود را تهدید نکنند.
24-news.ir/vdchmmnzw23nzwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز