تاریخ انتشاريکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
"امارات سامانه دفاع هوایی باراک -۸ (Barak-۸،) ساخت اسرائیل را راه اندازی کرده است. این سامانه توانست موشک بالستیک شلیک شده از سوی حوثی های یمن را سرنگون کند. به نظر می رسد امارات سامانه های امریکایی هاوک را با باراک -۸ جابجا کرده است.
استقرار سامانه دفاع هوایی اسرائیل در امارات
به گزارش خبر24،  تصاویر ماهواره ای نشان می دهد سامانه های دفاع هوایی باراک-8 اسرائیل در خاک امارات مستقر شده اند. این سامانه برای مقابله با موشک و پهپاد استفاده می شود.

به نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتس، این تصویر ماهواره ای نشان می دهد سامانه دفاع هوایی ساخت اسرائیل (باراک 8) در نزدیکی پایگاه هوایی "الظفره" در جنوب ابوظبی مستقر شده است. این پایگاه هوایی محل استقرار حدود 2 هزار نظامی امریکایی علاوه بر شماری از هواپیماهای جنگی و پهپادهای این کشور است.

تصویر ماهواره ای از استقرار سامانه های دفاع هوایی باراک-8 اسرائیل در خاک امارات
 
در آوریل  گذشته هم 10 فرودند هواپیمای باری بزرگ امارات در پایگاه هوایی "نیواتم" اسرائیل فرود آمدند. احتمالا این هواپیماها برای انتقال سامانه دفاعی استفاده شده اند.

 قبلا رویترز گفته بود امارات از اسرائیل 2 سامانه ضدهوایی خریداری کرده که یکی اسپایدر نام دارد اما اسم سامانه دوم را منتشر نکرد.

این تصویر ماهواره ای نشان می دهد  موشک های سامانه دفاع هوایی در وضعیت آمادگی برای فعال شدن هستند.

سایت "دفاع عربی" هم نوشته است: "امارات سامانه دفاع هوایی باراک -8 (Barak-8،) ساخت اسرائیل را راه اندازی کرده است. این سامانه توانست موشک بالستیک شلیک شده از سوی حوثی های یمن را سرنگون کند. به نظر می رسد امارات سامانه های امریکایی هاوک را با باراک -8 جابجا کرده است.
 

قبل از این هم روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال نوشته بود بعد از حملات حوثی های یمن علیه امارات، تل آویو و ابوظبی در حال تلاش برای سرعت بخشیدن به همکاری های نظامی و امنیتی هستند.

این روزنامه گفته بود: اسرائیل و برخی کشورهای عربی در خاورمیانه در حال تلاش برای ایجاد سیستم دفاع هوایی مشترک هستند. هدف از این همکاری استراتژیک، مقابله با حملات موشکی و پهپادی ایران است.

سامانه باراک ابتدا برای دفاع از قایق های گشتی اسرائیل در برابر موشک های دریا به دریا ساخته شد و نسخه باراک8 به عنوان بخشی از همکاری اسرائیل و هند است.

نسخه باراک8 به عنوان بخشی از همکاری اسرائیل و هند است
 
این سامانه هم اکنون قدرت مقابله با موشک، پهپاد و جنگنده را در شعاع 150 کیلومتری دارد.

علاوه بر اسرائیل، هند و جمهوری اذربایجان هم از این سامانه دفاع هوایی استفاده می کنند.

جمهوری اذربایجان در جنگ سال 2020 قره باغ از سامانه باراک 8 برای مقابله با موشک های ساخت روسیه شلیک شده از ارمنستان استفاده کرد.

مراکش هم که با اسرائیل روابط را عادی کرده به دنبال خرید تسلیحاتی از تل آویو است. سامانه های دفاع هوایی بخشی از این خرید است.

 اوکراین نیز برای مقابله با حملات پهپادی روسیه در جنگ علیه این کشور، تلاش می کند از اسرائیل سامانه های دفاع هوایی خریداری کند اما اسرائیل تاکنون به این فروش، رضایت نداده است. 

اوکراین مدعی است روسیه از پهپادهای ساخت ایران در حملات علیه اوکراین استفاده می کند. ادعایی که از سوی روسیه و ایران تکذیب شده است. مسکو می گوید پهپادها ساخت روسیه هستند.

منبع: برترین ها
24-news.ir/vdci3zazqt1azp2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز