تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه های عید غدیر خم در کل کشور را مشروح کرد.
جزئیات برنامه‌های جشن غدیر در کشور
به گزارش خبر24، حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاری معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز یکشنبه (26 تیر) در نشست خبری، با اشاره به برنامه های عیدغدیرخم، اظهار داشت: برای برگزاری مراسم عید غدیر خم از سه ماه گذشته برنامه ریزی هایی صورت گرفته شده است و همچنین در این برنامه ریزی ها بر مردمی سازی جشن از طریق مساجد و گروه های مردمی تاکید شده است. 

وی با بیان اینکه شعار محوری دهه امامت و ولایت امسال لبیک یا رسول الله است، افزود: با همکاری وزارت امور خارجه و جامعه المصطفی در کشورهای مختلف اعم از عراق، سوریه، یمن، آلمان، فرانسه، اسپانیا و... جشن غدیر خم برگزار خواهد شد. همچنین برنامه هایی در حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) که مزین به بیش از 400 هزار گل شده اند برگزار خواهد شد.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه های فرهنگی عید غدیر، گفت: راه اندازی پویش عهد اخوت در محلات و مساجد از دیگر برنامه هاست. 15 میلیون طعام توزیع خواهد شد و همچنین بازسازی واقعه غدیر در 140  نقطه کشور هم در دستور کار قرار دارد. 

وی در مورد برنامه های مختص شهر تهران افزود: توزیع یک میلیون و صد هزار پرس غذا در سطح شهر، برگزاری مراسم ویژه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ونور پردازی بزرگراه امام علی (ع) از برنامه های ویژه تهران است. همچنین محوری ترین برنامه تهران که با حضور مردم و گروه های جهادی و مردمی شکل می گیرد جشن بزرگی است که از چهارراه ولیعصر (عج) تا پارک وی برگزار می شود و شامل برنامه های گوناگونی است.

عرب انصاری گفت: نور افشانی شب عیدغدیر در ساعت 21 در 110  نقطه از میادین اصلی شهر تهران برگزار خواهد شد

وی در مورد برنامه های خاص شهر قم افزود: قرائت خطبه غدیر در حرم حضرت معصومه (س) و راه اندازی کاروان پیاده روی خانوادگی در تجدید بیعت با حضرت مهدی (عج) از جمله برنامه های خاص شهر قم است. 
 منبع : فارس
24-news.ir/vdcaoun6m49nwi1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز