تاریخ انتشاردوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مجلس در گفتگو با خبر 24:

چرایی رد مصوبه کمیسیون مشترک فضای مجازی از سوی هیات رئیسه مجلس

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی دلایل و چرایی رد مصوبه کمیسیون مشترک بررسی طرح قوانین فضای مجازی از سوی هیات رئیسه مجلس را بیام کرد.
چرایی رد مصوبه کمیسیون مشترک فضای مجازی از سوی هیات رئیسه مجلس
به گزارش خبر24؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر24 اظهار داشت: طبق نظر هیأت رئیسه مجلس همچنین معاونت قوانین رأی اخذ شده در کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به صیانت شکسته شد.

وی افزود: کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت سه ماه فرصت داشت تا بتواند کلیات طرح را مورد بررسی قرار داده و رأی مثبت یا منفی اخذ کند اما آنها از این فرصت لازم استفاده نکردند که این موضوع طبق ماده 141 آیین‌نامه داخلی مجلس است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولین جلسه کمیسیون مشترک 18 مهر سال جاری که 18 دی هم فرصت سه ماهه آنها پایان یافته و چون از این فرصت استفاده نکردند رأی‌گیری پس از آن هم قانونی نیست.

سلیمی ادامه داد: با اینکه این طرح بارها به مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون مشترک رفت و آمد داشته و نشست‌های مشتری برای بررسی طرح مشخص شده است اما مدت زمان قانونی برای این طرح فقط سه ماه بوده است. این در حالی است که هیچگونه تقاضای تمدیدی هم از سوی هیأت رئیسه این کمیسیون داده نشده  است و آنها می‌توانستند سه ماه دیگر این مهلت را تمدید کنند اما این کار را نکردند. 

سلیمی خاطرنشان کرد:‌ با آنکه اعضای کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی زحمات زیادی را کشیده‌اند اما به نظر می‌رسد که فقدان اطلاعات لازم از آیین‌نامه داخلی مجلس باعث شد که تمامی زحمات آنها هدر رود؛ طبق نظر هیأت رئیسه مجلس رأی‌گیری در مورد طرح کلی مذکور باطل اعلام شد. 

انتهای پیام/
24-news.ir/vdcezf8o.jh8eei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز