تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
دکتر اسداللهی در گفتگو با خبر24:

پاسخ به امارات «کوبنده» و «دقیق» بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: هم پیمانان ایران در محور مقاومت مواضع و عقایدی مشترک دارند اما در تصمیم گیری های خود کاملا مستقل هستند و حمله پهپادی و موشکی به امارات هم بر حسب همین استقلال در تصمیم گیری هاست.
پاسخ به امارات «کوبنده» و «دقیق» بود
به گزارش خبر24، مسعود اسداللهی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار خبر24، با اشاره به علل پاسخ موشکی انصارالله به جنایات امارات، اظهار داشت: شیخ نشین امارات، در طول یک سال گذشته پس از اختلاف با عربستان  در موضوع جنگ یمن، در صحنه های میدانی حضور کمتری داشت، در نتیجه حملات و حضور کم رنگتری در میادین نظامی از این کشور را شاهد بودیم و لذا بر این اساس پاسخ  یمنی ها به تجاوزات ائتلاف عربی، حمله به عربستان بود.
 
برداشت های غلط شیوخ عرب از عبارت «هم پیمانی»
 
وی با بیان اینکه شیوخ عرب منطقه بین عبارت «هم پیمان» و «مزدور» تفاوتی قائل نیستند، گفت: هم پیمانان ایران در منطقه و جهان درعقاید و موضع گیری مشترکند اما در تصمیم گیری ها بر اساس منافع و شرایط خود، مختار و مستقل هستند و ایران دراینگونه امور آنها ورودی ندارد اما متحدان ائتلاف عربی، از آنجائیکه با پول خریداری شده اند، مزدور شمرده شده و در واقع تابع مطلق تصمیمات اربابان خود هستند. با این وصف برداشت اعراب منطقه ازعبارت هم پیمان و انتظارات از هم پیمان ها اشتباه است.
 
اسداللهی با اشاره به ورود جدید امارات به صحنه های میدانی جنگ و انجام جنایات علیه مردم مظلوم یمن پس از عقب نشینی یکساله، یادآور شد: در ماه های اخیر اماراتی ها، با توجه به پیشروی های گسترده رزمندگان یمنی در منطقه مأرب، دوباره فعال شده و با حملات ناجوانمردانه به مردم یمن صحنه های فجیعی را رقم زدند.
 
وی اضافه کرد: آنها بر این تصور بودند که چون با ایران رابطه خوبی برقرار کرده اند، مورد حمله ای واقع نمی شوند. متأسفانه اعراب حاشیه خلیج فارس تصور می کنند متحدان ایران در منطقه با دستور ایران به کشوری حمله می کنند و یا با دستور ایران حملات آنها متوقف می شود که این تصوری کاملا اشتباه است.
 
پاسخ ها کوبنده است؛ اماراتی ها سرعقل بیایند!
 
تصورغلط اعراب منطقه به این دلیل است که آنها برای تحقق اهداف خود مزدورانی را اجیر می کنند که با اشاره آنها هر جنایتی را مرتکب می شوند اما آزادمردان و رزمندگان محور مقاومت و هم پیمانان ایران در منطقه نظیر حزب الله، حماس ،حشدالشعبی، انصارااله، جهاد اسلامی؛ خودشان تصمیم گیری می کنند که به چه هدفی و در چه زمانی حمله کنند.
 
وی  با بیان اینکه اماراتی ها بر اساس همین تصور، شروع به انجام حملات وحشیانه علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن کردند، گفت: آنها با این تصور که در جریان حملات اخیرعلیه غیر نظامیان یمنی، ایران ورود کرده و دستور به توقف حملات می دهد، وحشیگری هایشان را از سر گرفتند، ضمن اینکه فکر می کردند چون ایران در جریان مذاکرات هسته ای در وین است، برای عدم اثرگذاری این موضوع در انجام توافق ، حتما انصارالله را به عدم پاسخگویی به جنایات ائتلاف سعودی متقاعد می کند در حالی که تصمیم گیری یمنی ها حسب منافع کشور و مردم شان بوده و هست و مانند متحدان سعودی مزدوز نیستند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر افزایش توانمندی ها و دقت عمل یمنی ها در حملات نظامی به اهداف دشمن سعودی و اماراتی، اظهار داشت: انصارالله در حمله ای که به فرودگاه ابوظبی و تاسیسات سوخت اماراتی ها داشتند،  نشان دادند هم به پیشرفت های قابل ملاحظه ای درحوزه دفاعی دست یافته اند و هم استقلال در تصمیم گیری را به طرف های مقابل خود نشان دادند.
 
کشتار زنان و کودکان نشانه عجز میدانی است
 
وی با اظهار تأسف از کشتار زنان و کودکان بیگانه و بی دفاع در حملات گسترده به مناطق مسکونی در یمن، ادامه داد: اگرچه در پاسخ به آن حمله، ائتلاف متجاوزحملات ناجوانمردانه ای را علیه مناطق مسکونی و مردم بی دفاع یمن صورت داد و حتی زندانی را هدف قرار دادند که افراد بی دفاع و برخی مهاجران غیر قانونی در آن به سر می بردند و یا زیرساخت های مخابراتی یمن را هدف گرفتند تا با انهدام آن و قطع شبکه اینترنت، خبرهای خوش پیروزی های سریالی رزمندگان یمنی به دیگران نرسد، اما این وحشیگیری های آنان در واقع نشانه عجز و ناتوانی شان در مقابله رو در رو در میدان نبرد است.
 
اسداللهی با اشاره به حمله موفق روز گذشته رزمندگان یمنی که در پاسخ به جنایات ائتلاف جنایتکار سعودی صورت گرفت، گفت: حملات کوبنده یمنی ها بیانگر اقتدار و عدم هراس آنها از ائتلاف های عربی بوده و استقلال در تصمیم گیری ها و پایندی به آرمان ها و ارزش های دینی را نشان می دهد؛ امیدواریم اماراتی ها با دیدن عزم و اراده آهنین مردم برای دفاع از سرزمین و دین خود، سرعقل آمده و با جداکردن حساب شان ازعربستان، به طور کامل از یمن خارج شوند. 
 
24-news.ir/vdci5ua3.t1auq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نرخ طلا و ارز