کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا هند را هم تحریم می کند!

12 اسفند 1400 ساعت 21:28

ایالات متحده آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها با مسکو در پی وقوع جنگ در اوکراین، در حال بررسی اعمال تحریم هایی علیه هند به دلیل استفاده از تجهیزات نظامی روسیه است.


به گزارش خبر24، رسانه های آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی گزارش دادند، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درحال بررسی وضع تحریم علیه هند به خاطر تجهیزات نظامی و وابستگی دهلی نو به روسیه در زمینه نظامی است.

دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا، در جلسه استماع به قانونگذاران گفت که دولت آمریکا در حال بررسی خطر رابطه نظامی نزدیک و تاریخی هند با روسیه برای امنیت آمریکا است.

لو گفت: دولت آمریکا در حال بررسی مساله گسترده تر در مورد اعمال تحریم ها علیه هند بر اساس قانون کاتسا یا اعطای معافیت به هند است.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ هند را به عنوان شریک بزرگ دفاعی خود اعلام کرد. گفته می شود قراردادهای دفاعی میان امریکا و هند از سال ۲۰۰۸ تاکنون به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسیده باشد.

هند همچنین عضوی از ائتلاف چهارجانبه با آمریکا، استرالیا و ژاپن است که گفته می شود برای مقابله با چین در آسیا و اقیانوسیه تشکیل شده است.

هند روز چهارشنبه دوم مارس ۲۰۲۲ (۱۱ اسفند ۱۴۰۰) در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای قعطنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین،  به این قعطنامه رای ممتنع داد.

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷  قانونی به نام "مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم" یا  "کاتسا" امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می کند تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

منبع: ایرنا 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


کد مطلب: 93412

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/93412/آمریکا-هند-هم-تحریم-می-کند

خبر24
  https://www.24-news.ir