کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جواد فروغی: آمریکا ویزا ندهد با افتخار نمی‌روم

2 اسفند 1400 ساعت 17:30

دارنده مدال طلای المپیک توکیو گفت: دادگر کارنامه خوبی به جا گذاشت اما در کار خود بی‌ایراد هم نبود.


به گزارش خبر24، جواد فروغی، دارنده مدال طلای المپیک توکیو در رشته تیراندازی در مورد برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: بازی های آسیایی در تابستان سال آینده و به میزبانی شهر هانگژوی چین برگزار خواهد شد که حتما تلاش خواهیم کرد حضور شایسته‌ای در این رویداد مهم داشته باشیم اما ما قبل از آن سه یا چهار اعزام خواهیم داشت که اولی آن مصر است که در روزهای آینده اعزام خواهیم داشت. اگر کارهای روادید برای گرفتن پاسپورت انجام شود ما هشتم اسفند اعزام خواهیم شد. پس از آن مسابقات مصر چون جام جهانی است مهم است ولی اهمیت بیشتر مصر از این لحاظ است که ما آبان ماه بعد از مسابقات آسیایی مسابقات قهرمانی جهان را داریم که هر چهار سال یک بار انجام می شود، اولین سهمیه که در تیراندازی اعمال می‌شود در مسابقات جهان خواهد بود که سری پیش در کره جنوبی ما این قهرمانی را داشتیم و الان در مصر است.

وی در مورد عملکرد دادگر در زمانی که ریاست فدراسیون را به عهده داشت اینگونه توضیح داد: آقای دادگر زحمت خودشان را کشیدند ولی چند سالی که او در راس کار بود ما مسئله تحریم را داشتیم و بحث افزایش قیمت دلار هم وجود داشت. رشته تیراندازی شدیدا تجهیزات محور است و برخلاف رشته‌های دیگر اگر در آن خرج نشود واقعا کار می‌لنگد، حالا این خرج توسط چه کسی انجام شود مهم است. ورزشکار بخواهد از جیب خودش بدهد که فشار می‌آید و از طرف فدراسیون یا هیات‌های ورزشی و تیراندازی هم اعمال شود باز به نوعی به آنها فشار می‌آید. همه اینها در نهایتا به بحث تحریم و افزایش قیمت دلار و این مشکلات بر می‌گردد. حالا گذشته از همه این موارد قطعا کار بی‌ایراد که نبوده که بگوییم صرفا کارشان درست بوده ولی تلاش خود را کردند و خروجی خوبی هم داشته است.

عضو تیم‌ ملی تپانچه درباره دریافتی خود از محل بورسیه ورزشکاران برای آماده سازی جهت شرکت در رویدادهای پیش‌رو اظهار کرد: قرار است بعد از بازی‌های آسیایی و همزمان با مسابقات قهرمانی جهان ماهانه اگر اشتباه نکنم بین 500 الی 700 دلار یا یورو به ورزشکارانی که در لیست بودند پرداخت شود. البته اینگونه هم نیست که وارد حساب شخصی ورزشکار شود و ورزشکار خرج کند، مالیات دارد. این پول همانند تنخواه می‌ماند و شما باید این پول را که می‌گیرید ماهانه برای رئیس فدراسیون فاکتور بفرستید و مجراهای مصرف باید در حیطه ورزش باشد. مثلا کوه و تفریح رفتم در راستای ورزش بوده، خورد و خوراک داشتم در حیطه ورزش بوده، دارو یا مکمل خریدم و سلاح خریدم در راستای ورزش بوده و غیره.

فروغی درباره برنامه‌های خود برای حضور در المپیک بعدی بیان کرد: المپیک پاریس خیلی به ما نزدیک است و تلاش خواهم کرد در صورت مهیا بودن شرایط در این رویداد حاضر باشم. خوشبختانه تیراندازی رشته‌ای است که سن ندارد و در هر سنی که باشی می‌توانی در مسابقات شرکت کنی، تمام تلاشم این است که چه در المپیک پاریس و چه المپیک لس‌آنجلس در صورت حضور البته بتوانم نماینده شایسته‌ای کشورم باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که شما کارمند سپاه هستید و ممکن است برای المپیک لس‌آنجلس برای شما ویزا صادر نشود، گفت: بعید می‌دانم چنین چیزی رخ بدهد اما اگر این اتفاق بیفتد با افتخار نمی‌روم.

منبع: برنا


کد مطلب: 92485

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/92485/جواد-فروغی-آمریکا-ویزا-ندهد-افتخار-نمی-روم

خبر24
  https://www.24-news.ir