کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارت پایان خدمت وحید امیری جعلی است

27 بهمن 1400 ساعت 20:30

سردار باران چشمه که گزینه مدیرعاملی پرسپولیس نیز بود، در زمستان ۹۹ در مصاحبه ای اعلام کرد که کارت پایان خدمت بازیکنانی همچون حسین ماهینی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، وحید امیری جعلی بوده است.


به گزارش خبر24، در روزهای اخیر که مناقشه بر سر وضعیت خدمت سربازی دو مدافع مستحکم استقلال یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند زیاد شده و برخی که تحمل صدرنشینی استقلال را که بیشتر به واسطه استحکام خط دفاعی اش به دست آمده، ندارند به دنبال حاشیه سازی از این طریق و تحریک تیم های ذی نفع و تحت فشار قرار دادن سازمان نظام وظیفه برای عدم تمدید مهلت معافیت این دو بازیکن هستند. نکته جالب اینکه دوستانی که این روزها خواستار برقراری عدالت در اعزام بازیکنان استقلال به سربازی هستند ظاهراً فراموش کرده اند یکی از مدیران ارشد تیم خود تا سن ۳۷ سالگی تا همین فصل گذشته هنوز به خدمت سربازی نرفته بود و یا کارت معافیت بازیکنی مثل مهدی ترابی به چه ترتیب و با مساعدت وزیر ورزش چگونه صادر شد! از این موارد که بگذریم، به موضوع جالبی می رسیم که سال گذشته رسانه ای شد اما به واسطه مافیای رسانه ای در سانسور حقیقت، کمتر به آن پرداخته شد.

سردار باران چشمه که گزینه مدیرعاملی پرسپولیس نیز بود، در زمستان ۹۹ در مصاحبه ای اعلام کرد که کارت پایان خدمت بازیکنانی همچون حسین ماهینی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، وحید امیری جعلی بوده است. او با اشاره به اینکه پس از اطلاع از این موضوع برخی از این بازیکنان را به ملوان و فجر سپاسی و برخی دیگر را به تراکتور فرستاده اند به حل و فصل موضوع اشاره کرد اما با رصد سوابق بازی وحید امیری از ابتدای حضورش در فوتبال، مشاهده می شود او در  هیچ تیم نظامی بازی نکرده است و مشخص نیست این بازیکن چطور وضعیت کارت جعلی پایان خدمت خود را حل و فصل کرده است.

البته مدیر وقت پرسپولیس حمیدرضا گرشاسبی که ید طولایی در حل کردن مشکل سربازی بازیکنان پرسپولیس داشته و دارد (او به کمک وزیر ورزش، مشکل سربازی بیرانوند و ترابی را حل کرد) احتمالاً حرفهای بیشتری برای گفتن خواهد داشت. اگر با یک کارت بسیج فعال یا دانشجو کردن بازیکن و … ، می شود کل دوران خدمت را سپری کرد، چرا بقیه بازیکنان لیگ برتری از این راه اقدام نکنند؟

امروز اگر سیاوش یزدانی و مرادمند به دنبال معافیت قانونی خود هستند، ظاهراً برخی بازیکنان با کارت معافیت جعلی در تیم های لیگ برتری بازی می کنند!

آن نعشه مجازی که استوری و پستهایش را از کنار منقل منتشر می کند، در حالی امروز از طرح معافیت به واسطه طرح سرباز قهرمان انتقاد می کند که ظاهراً فراموش کرده مهدی ترابی با همین طرح معاف و نامه مستقیم یار و همراه همیشگی تیم محبوب آقایان(!) معاف شد و جالب اینکه قرار بود او در آوردگاه های بین المللی بدرخشد اما بدون بازی خاصی در تیم کیروش در بازگشت از جام ملتهای آسیا، او مثل ۶ بازیکن دیگر با طرح سرباز قهرمان، از خدمت سربازی معاف شدند و جالب اینکه از آن ۷ بازیکن، فقط ترابی در لیگ داخلی بازی می کند! سوال اساسی اکنون این است که اگر قرار بر بازی کردن ترابی در لیگ ایران بود، اصولاً چرا از خدمت سربازی معاف شد؟

در انتها توجه شما را به مصاحبه ۴ سال قبل سردار باران چشمه جلب می کنیم که به طور صریح مدعی شده بود بازیکنان تیم ملی حتی در صورت قهرمانی در جام ملتها نیز معاف نخواهند شد اما سربازان تیم کیروش که با پذیرش شکست مقابل ژاپن حتی به فینال هم نرسیدند، با نامه مستقیم وزیر ورزش (بخوانید لابی برای دو بازیکن تیم خاص) زمینه معافیت ۷ ملی پوش را فراهم کرد که ۶ تای آنها اکنون در اروپا توپ می زنند و افتخار آفرینی می کنند و تنها مهدی ترابی در لیگ داخلی مشغول است!

در پایان باید گفت اگر دوستان به دنبال عدالت هستند، می بایست همه سربازانی که به واسطه طرح سرباز قهرمان تاکنون از خدمت معاف شده اند، به خدمت اعزام شوند و اگر هم قاو قبلی پابرجاست، سایر بازیکنان مشمول ولو ۱ دقیقه بازی در تیم ملی، نیز می توانند از این قانون استفاده کنند. البته از آقایانی که برای فراری دادن مربی ایتالیایی یک تیم یک شبه قانون وضع کردند و پس از اطمینان از خروج قطعی او و چهار میخ کردن عدم بازگشتش، در فصل بعد قانون را برداشتند هیچ چیز بعید نیست. از آقایانی که بنا به یک قانون من در اوردی، استقلال را به دسته سوم فرستادند و در فصل بعد که تیم محبوبشان به موجب همان قانون می بایست در دسته سوم بازی می کرد اما به لطف آقایان قانون مذکور برداشته شد، هیچ چیز بعید نیست … منتظر می مانیم !

منبع: اندیشه معاصر


کد مطلب: 92115

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/92115/کارت-پایان-خدمت-وحید-امیری-جعلی

خبر24
  https://www.24-news.ir