کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی در گفتگو با خبر24؛

ضرورت بازگشت نیروهای سیاسی به آرمان‌های انقلاب

20 بهمن 1400 ساعت 10:22


به گزارش خبر 24؛ محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه در گفت و گو با خبر۲۴ در خصوص ضرورت بازگشت گروه‌های سیاسی به آرمان های اولیه انقلاب و مقابله با اختلاف افکنی بین نیروهای انقلاب گفت: آنچه در نهضت امام خمینی (ره) و مشخصا در اوج این نهضت در سال ۵۷ مشاهده کردیم یک هماهنگی میان اکثریت جامعه و نیروهای سیاسی برای رسیدن به هدف مشخصی بود.
 
وی یکی از دلائل پیروزی انقلاب را نیز هم جهت شدن و هم افزایی میان اغلب جامعه و نیروهای سیاسی عنوان کرد و افزود: برای محقق شدن اهداف نیازمند هم جهت شدن و مشارکت حداکثری هستیم، حال که در کشورمان مشکلات متعدد و اهداف مختلفی وجود دارد طبیعتا برای حل آن و رسیدن به اهداف یکی از ابزارهای اصلی و قطعی همین مقوله هم افزایی و مشارکت حداکثری است، چرا که بدون این مشارکت، مشکلات افزایش یافته و قادر به حل آن نخواهیم بود.
 
کوشکی با بیان اینکه در انقلاب مجموعه ای از آرمانها را داشتیم گفت: از جمله این آرمانها موضوع استقلال است که بر اساس آن می خواستیم کشورمان، کشوری مستقل باشد یا بر اساس آرمانهای ایدئولوژیک، خواهان تشکیل کشور مسلمان قدرتمند بودیم تا با فضای ظلم و ستم موجود در منطقه و جهان مقابله کند.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی در ابتدای امر فرهنگی بوده است و بعدها این آرمانها سیاسی هم شده است. مفاهیمی همچون عدالت از آرمان‌های مهم انقلاب بود ولی انقلاب اسلامی ما بیشتر روایت فرهنگی و سیاسی را در آرمان‌هایش مد نظر داشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه همکاری و همدلی نیروهای انقلابی راه عبور از مشکلات امروز است گفت: اتحاد و همدلی بین نیروهای انقلابی  سبب تخقق عدالت احتماعی، حاکمیت ارزشهای اسلامی و ایجاد اقتدار و عزت بین المللی می شود.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: برای عبور از موانع و مشکلات جامعه نیازمند گفتمان انقلابی، همدلی و هم افزایی نیروهای انقلابی هستیم.
 
کوشکی ابراز امیدواری کرد همه نیروهای انقلابی با تلاش و پشتکار پیش از پیش، گره‌ها و مشکلات کشور را باز کنند و در این مسیر دست‌گیر یکدیگر باشند.
 
این فعال سیاسی گفت: با توجه به وضعیت فعلی جامعه از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و وجود مناطق آسیب پذیر و آسیب‌های اجتماعی نیازمند به اتحاد و گفتمان انقلابی  هستیم، نیروهای انقلابی باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند چرا که هیچ چاره‌ای برای عبور از موانع و مشکلات فعلی جامعه جز از طریق مشارکت تمام نیروهای انقلابی نداریم.
 
وی با بیان اینکه ایجاد اتحاد و همدلی بین نیروهای انقلابی و گفت و گوی آنها با یکدیگر اهمیت بسیاری دارد گفت: ما می‌توانیم نسبت به یکدیگر انتقاد و نظرات متفاوت داشته باشیم ولی  باید در فضایی آرام و رو در رو با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.
 
کوشکی گفت: همدلی، انسجام و برخورداری از وحدت در گفتار و کردار بین نیروهای انقلاب همواره مورد تاکید بوده چرا که همین عامل موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است.
 
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 91446

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/91446/ضرورت-بازگشت-نیروهای-سیاسی-آرمان-های-انقلاب

خبر24
  https://www.24-news.ir