کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام خواص دستگاه های اکسیژن شهرداری را بردند؟

8 شهريور 1400 ساعت 8:03

چند ماه پیش واکسن پاکبان ها در شهرداری به برخی مدیران رسید و سر و صدای زیادی به پا شد. این بار هم دستگاه های اکسیژن به گفته اعضای شورای شهر به برخی خواص داده شده است.


به گزارش خبر24، کرونا همچنان می تازد، از روز 6 تا ۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۱۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ نفر رسید.

 در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

علاوه بر کادر درمان افراد زیادی از جمله نیروهای خدماتی شهرداری تهران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

برخی از نیروهای شهرداری تهران جزو اولویت بوده  و در همان مراحل اول  مشمول دریافت واکسن شدند اما مشکلاتی پیش آمد و در برخی مناطق پدیده واکسن خواری رخ داد.

در حالی که مدیرعامل شرکت شهر سالم در همان مقطع اعلام کرد واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران صفر است ولی اخباری مبنی بر واکسن خواری در یک از شهرداری‌های مناطق منتشر شده و حناچی شهردار وقت هم تاکید کرد که با خاطیان برخورد جدی می شود و برخی از مدیران برکنار شدند.

کپسول های که رفت و دیگر بازنگشت

حال هم خبر رسیده که کپسول های اکسیژن در شهرداری ناپدید شده است یکی از کارکنان رسمی شهرداری تهران در این باره به فارس گفت: به کرونا مبتلا شدم مدتی در بیمارستان بستری بودم مرا مرخص کردند و گفتند باید کپسول اکسیژن تهیه کنم به شرکت شهر سالم مراجعه کردیم اما اعلام کردند کپسول نیست و افرادی که کسپول ها را برده اند هنوز عودت نداده اند و من مجبور شدم دستگاه اکسیژنی اجاره کنم.

 در صورت عدم بازپس دهی اسامی متخلفان را اعلام خواهیم کرد

کار به صحن علنی شورا کشیده شد و  مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم بازپس دهی کپسول های اکسیژن شرکت سالم از سوی گیرنده گان این دستگاهها گفت: در صورت عدم بازپس دهی اسامی متخلفان را اعلام خواهیم کرد.

کپسول‌های اکسیژن شهرداری تهران در اختیار اقوام و خویشاوندان غیر از نیروهای شهرداری است/پارتی‌بازی شده است

وی به واگذاری کپسول‌های اکسیژن بدون ضوابط و مقررات به افراد و اقوام خارج از نیروهای شهرداری تهران انتقاد کرد و افزود: متاسفانه باخبر شدیم که تعداد قابل توجهی از کپسول‌های اکسیژن شهرداری تهران در اختیار اقوام و خویشاوندان غیر از نیروهای شهرداری تهران قرار داده شده است و این اتفاق به صورت پارتی‌بازی انجام شده است و اعلام می‌کنم در صورتی که سریعاً این کپسول‌ها بازپس گرفته نشود اسامی آنها را اعلام خواهم کرد.

وی همچنین به واگذاری برخی از املاک و بذل و بخشش در دوره قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم در دوره قبل امکانات و املاک بسیاری به افراد خاص واگذار شده است.

 از ابتدای شیوع کرونا مطابق با مصوبه کمیسیون پزشکی شرکت شهر سالم،  53 کپسول اکسیژن خریداری کرده است و حال باید دید این کپسول ها چطور توزیع شده است.

کپسولی موجود نیست/53 کپسول اکسیژن خریداری شده که میانگین قیمت‌شان 15 تا 20 میلیون تومان است

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره ماجرای ناپدید شدن کپسول‌های اکسیژن خریداری شده از سوی شهرداری تهران برای کارمندان گرفتار به کووید 19 گفت: مراجعاتی به شورا شده که طی آن کارمندان شهرداری اعلام کردند درگیر کرونا شدند اما زمانی که به شرکت شهر سالم مراجعه کردند گفته شده کپسولی موجود نیست. 


کد مطلب: 77352

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/77352/کدام-خواص-دستگاه-های-اکسیژن-شهرداری-بردند

خبر24
  https://www.24-news.ir