کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقتدی به دنبال جلب حمایت آمریکاست؟!

6 خرداد 1400 ساعت 20:50

جریان صدر به دنبال حمایت آمریکاست و مدعی شده نخست وزیر آینده عراق باید از این جریان باشد.


به گزارش خبر24،صباح زنگنه، کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انتخابات عراق می تواند تحت فشار و بر اثر زور و قدرت نظامی گروه مقتدی صدر قرار بگیرد و برای بقیه گروه های سیاسی مشکلاتی ایجاد شود یا آنها وادار شوند تا دست به اقدامات نظامی بزنند. برخی از جریان های سیاسی مانند جریان صدر از همین حالا مدعی است که در تشکیل دولت اینده باید نخست وزیری تعیین شود که توسط گروه مقتدی صدر مورد قبول و متمایل به این گروه باشد.

وی افزود: امریکا و سازمان ملل به نحوی در تنظیم مقدمات انتخاباتی و بسیج گروه های محلی یا تیم های رسانه ای اقداماتی انجام می دهند تا  به لحاظ ذهنی و روانی همچین فضایی ایجاد کرده و جامعه را به سمت خاصی سوق دهند. سازمان ملل ابزاری شده در دست امریکا که در تنظیم و نظارت انتخابات قصد دارد به طور جدی وارد شود و معنی این کار حمایت از گروه های سیاسی ای خواهد بود که از امریکا حمایت می شوند و به این کشور گرایش دارند.

زنگنه ادامه داد: چنین وضعیتی فضا را به شدت مغشوش می کند. ادعای گروه های کرد و اهل سنت هم هست که هرکدام خواسته های خاصی دارند. اهل سنت به دنبال تقویت فضای فدراسیونی در عراق اند و می خواهند تا منطقه غرب عراق را با اختیارات و امکانات بیشتری ایجاد کنند. این تصویر کلی این کشور است.


کد مطلب: 71010

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/71010/مقتدی-دنبال-جلب-حمایت-آمریکاست

خبر24
  https://www.24-news.ir