کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر بزودی+فیلم

7 بهمن 1399 ساعت 20:30

علی ربیعی گفت:این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود، استفاده کنند.


به گزارش خبر24،علی ربیعی در نشست خبری امروز؛ واکسن را موضوع مهم در افکار عمومی دانست و افزود: مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور به خوبی به پیش می‌رود، این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی که کاملا در دسترس عموم خواهد بود، استفاده کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در تهران بستری شده‌های سنین ۵ تا ۱۷ ساله افزایش یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد و فقط ۱۹ شهر نارنجی هستند. در حال حاضر موقعیت کشور در مهار بیماری ستودنی است و قابل قیاس با اروپا و دیگر کشور‌ها نیست.

وی خاطر نشان کرد: کماکان خطر رعایت نشدن دستور العمل‌های و تجمع‌های غیر ضرور و نیز غفلت از خطر شیوع ویروس یا جهش یافته از اروپا و ایجاد موج جدید وجود دارد.

لینک فیلم

آقای ربیعی در ادامه گفت: با توجه به تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن دولتی که دست کم ادعا دارد برخلاف دولت قبلی ضد علم نیست و ادعا می‌کند در مبارزه پاندمی کرونا خوب عمل خواهد کرد، انتظار می‌رود انتقال منابع ارزی متعلق به خود ایران را برای مبارزه با کرونا و گسترش سلامت و تامین غذا آزاد نماید و تحریم بانکی برای اتصال منابع ارزی به سرعت پایان یابد.

سخنگوی دولت افزود: تاکنون ۱۰۰میلیون نفر در جهان مبتلا به کرونا شده و مرگ و میر از دو میلیون نفر گذشته است. کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. ویروس‌های جهش یافته و کشنده در برخی نقاط جهان مشاهده شده است.


کد مطلب: 62996

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/62996/آغاز-واکسیناسیون-گروه-های-پرخطر-بزودی-فیلم

خبر24
  https://www.24-news.ir