کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین آخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان

27 دی 1399 ساعت 20:55

سید حسن هاشمی اظهار داشت: مدت ۱۰ سال است که کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، چشم‌شان را به وعده های دولت ها دوخته و همسان سازی حقوق را بعنوان کلید اصلی حل مشکلات معیشتی خود دانسته و تمامی خواسته های‌شان را به تحقق این وعده محدود کرده اند.


به گزارش خبر24،وی ادامه داد: بالاخره پس از گذشت سال‌های طولانی، دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۹ ، نیم نگاهی به مشکلات این قشر عظیم کرد و با پرداخت بخش کوچکی از دیون خود به سازمان تامین اجتماعی راهی را برای اجرای همسان سازی گشود، ولی این مبلغ ناچیز توان پرنمودن شکاف ناشی از عقب ماندگی حقوق و مزایای بازنشستگان، ناشی از تورم‌ سرسام آور فعلی‌ را نداشت.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر منابع لازم برای اجرای همسان سازی جوابگو نبود، به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی نام آن را به متناسب‌سازی تغییر داد و با ابداع فرمول های عجیب و غریب، به‌ هر یک از کارگران بازنشسته و مستمری بگیر مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت کرد که حس بدی را در آنها ایجاد کرد.

وی یادآور شد: حدود یک‌ماه بعد دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق های بازنشستگی لشگری و کشوری را انجام داد و در حالی که جمعیت این بازنشستگان حدود  ۱/۵ میلیون نفر بوده و کمتر از نصف جمعیت کارگران بازنشسته (۳/۵ میلیون نفر ) تامین اجتماعی هستند بودجه‌ ای معادل ۲/۵ برابر برای همسان سازی حقوق به بازنشستگان لشگری و کشوری اختصاص داد.

هاشمی اضافه کرد: اگرچه این حقوق ِبازنشستگان و مستمری بگیران اعم از کارگری، لشگری و کشوری توان مقابله با غول تورم و نابسامانی های اقتصادی حاکم بر کشور را ندارد، اما نگاه متفاوت و تبعیض آمیز به بازنشستگان صندوق های مختلف نیز ، نشان از کم لطفی و بی مهری دولت به کار تولید و خدمات در کشور را داشته و احساس نا خوشایندی در بین کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: طی نامه ای به وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کردیم که کمتر از ۶ ماه دیگر از مدت زمان فعالیت این دولت باقیمانده و به سرعت در حال گذر است؛ این زمان محدود، آخرین فرصت دولت برای جبران کم و کاستی ها و بی مهری های مداوم به کارگران بازنشسته و مستمری بگیر است.

رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی اصفهان خاطرنشان کرد: پرداخت تمامی دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و اختصاص بودجه ای مکفی و قابل توجه و در خور شان این قشر عظیم ، سالخورده و محنت کشیده از محل منابع خدادادی کشور، از جمله اقداماتی است که می‌تواند در بهبود وضعیت معیشت کارگران بازنشسته و مستمری بگیر این صندوق موثر واقع شده و رضایت نسبی آنان را فراهم کند.


کد مطلب: 61598

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/61598/آخرین-آخبار-همسان-سازی-حقوق-بازنشستگان

خبر24
  https://www.24-news.ir