کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

خبرگزاری فارس , 17 فروردين 1399 ساعت 15:31

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزى آموزشى از بهره‌مندی از توانمندی دانش‌آموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتاب‌هاى درسى خبر داد.


به گزارش خبر24، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از بهره‌مندی از توانمندی دانش‌آموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتاب‌هاى درسى خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در جهت جامع‌تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی انجام مى‌شود.

وی ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جلسات هیأت اندیشه‌ورزی مخصوص دانش‌آموزان به عنوان مخاطبان اصلی و بهره‌بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می شود؛ در همین راستا باید دانش‌آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آنها استفاده کنیم؛ به خصوص دانش‌آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش‌آموزی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی یا سازمان دانش‌آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزى آموزشى بیان داشت: ما باید به کارآمدتر کردن فرآیندها، پژوهش‌ها، تألیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های یادگیری بپردازیم؛ بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری و شکل‌دهی به شورای راهبردی حوزه‌های تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می‌کند فرآیندها کامل‌تر شود.

وی افزود: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش‌آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف گردد و در نهایت خروجی این سازمان تأثیرگذار، عمیق‌تر، با کیفیت‌تر و متقن‌تر شود.


کد مطلب: 15995

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/15995/ورود-دانش-آموزان-نخبه-فرایند-تألیف-کتاب-های-درسی

خبر24
  https://www.24-news.ir