کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض رسانه‌های ورزشی جهان به سکوت فیفا برابر جنایات اسرائیل

15 مهر 1403 ساعت 13:30

بسیاری از رسانه‌های معتبر ورزشی جهان به ویژه ابررسانه‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان به فیفا بابت سکوت و سیاسی کاری و ریاکاری در قبال اسرائیل معترض هستند. 42 رسانه مستقل آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی در این اعتراض حضور دارند.


به گزارش خبر24، رسانه بین المللی آی پیپر با مرکزیت بریتانیا نوشت: فیفا به دلیل تأخیر «شرم‌آور» در تصمیم‌گیری درباره تحریم‌های اسرائیل از سوی رسانه‌های معتبر محکوم شده است. فیفا به خاطر عدم تصمیم‌گیری در مورد درخواست قانونی فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تحریم اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته است.

فدراسیون فوتبال فلسطین در ماه مارس درخواستی به فیفا ارائه داد و خواستار تعلیق باشگاه‌های اسرائیلی و تیم ملی این کشور از مسابقات بین‌المللی شد. آن‌ها از فیفا خواستند علیه باشگاه‌های اسرائیلی که در اراضی اشغالی کرانه باختری فعالیت می‌کنند، اقدام کند.

اما با شدت گرفتن درگیری‌ها در خاورمیانه، جلسات برای رسیدگی به این چالش قانونی مکرراً به تعویق افتاده است. قرار بود فیفا ۲۰ ژوئیه جلسه فوق‌العاده برگزار کند، اما این جلسه به تاریخی نامشخص پس از ۳۱ اوت موکول شد. این تأخیر با پایان بازی‌های المپیک پاریس همزمان بود که تیم فوتبال اسرائیل در آن شرکت کرد.

فیفا تأخیر در تصمیم‌گیری را به درخواست‌های دو طرف برای تمدید زمان مرتبط دانسته است، اما منابع نزدیک به درخواست فلسطینی‌ها اعلام کردند که تنها هشت روز اضافی توافق شده بود، نه سه ماهی که اکنون گذشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاریخ جدیدی برای بحث در مورد این موضوع، یعنی ۲۰ اکتبر پیشنهاد شده است. برای پیچیده‌تر کردن موضوع، فیفا اخیراً بیانیه‌ای صادر کرده و اعلام کرد که در حال «بررسی» این موضوع است، که نگرانی‌هایی را در مورد زمان نهایی تصمیم‌گیری ایجاد کرده است.

دیل وینس، مالک باشگاه فوتبال فارست گرین راورز و فعال حقوق فلسطینی‌ها، با ابراز نارضایتی خود به i گفت: «برای بررسی چه چیزی نیاز است؟ ۴۰ هزار مرگ غیرنظامی، ۱۰۰ هزار مجروح، آواره شدن میلیون‌ها نفر، گرسنگی، بروز بیماری فلج اطفال، قتل کارگران و خبرنگاران؟ اینها همه به خوبی مستند شده است.

رسانه آی پیپیر، "i" مجموعه‌ای از اسناد مرتبط با این پرونده را مشاهده کرده است که شامل یک نامه ۵۸ صفحه‌ای از استدلال‌های حقوقی ارائه شده به فیفا است که به یک تیم مستقل از کارشناسان حقوقی ارجاع شده است. این نامه اسرائیل را متهم می‌کند به موارد زیر:

«کشتن و تیراندازی به فوتبالیست‌های فلسطینی، تخریب ورزشگاه‌ها، به طور مکرر امتناع از صدور مجوز برای زیرساخت‌های ورزشی و ممنوعیت حرکت آزاد بازیکنان». همچنین، فدراسیون فوتبال اسرائیل را متهم به ارائه «حمایت اخلاقی، اقتصادی و عملی از اشغال فلسطین» کرده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 149419

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/149419/اعتراض-رسانه-های-ورزشی-جهان-سکوت-فیفا-برابر-جنایات-اسرائیل

خبر24
  https://www.24-news.ir