کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور : کارنامه یک ساله استانداران ارزیابی می‌شود

14 مهر 1403 ساعت 14:39

وزیر کشور گفت : کارنامه یک ساله استانداران برای ادامه مسیر بر اساس شاخص های مختلف از جمله میزان افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، ارتقا رضایتمندی مردم و مانند آن ارزیابی می شود.


به گزارش خبر24، اسکندر مومنی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان عنوان کرد: یکی از برنامه های دولت چهاردم و وزارت کشور ارزیابی مستمر و سالانه استانداران است .

وی گفت : بعد از یکسال کارنامه استانداران برای ادامه مسیر در شاخص هایی چون افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمندی مردم، ارتقاء مولفه های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت استان بررسی می شود.

وی عنوان کرد: از دیگر شاخص های ارزیابی کارنامه یک ساله استانداران؛ اتمام و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام که یکی از معضلات کشور ست همچنین بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر در جامعه، ارتقا شرایط زیست محیطی است.

وی اظهار کرد: البته اولویت این شاخص ها برای استان های مختلف متفاوت است و بدیهی است که ارتقاء شرایط زیست محیطی برای گیلان حائز اهمیت ویژه است.

وزیر کشور در موضوع انتخابات استانداران با بیان اینکه با انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دوره جدیدی با محوریت وفاق و همدلی آغاز شده است، گفت : دکتر پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی شعار وفاق ملی را مطرح کرد و بر این عهد هم استوار ماند و بعد از حضور در دولت این شعار را محقق کرد.

وی افزود : رئیس جمهور دولت چهاردهم معتقد است یک تفکر، جناح و نگرش به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند و برای سازندگی و پیشرفت در همه زمینه ها باید همگان به میدان بیایند و کمک کنند.

استانداران در مدیریت استان باید در مسیر وفاق و همدلی حرکت کنند

وی تصریح کرد: دولت تغییر کرده اما امروز از همه نگاه ها و جریان های سیاسی کشور باید استفاده شود و رئیس جمهور در تشکیل کابینه صادقانه این امر را پیاده کرد.

مومنی تصریح کرد: ما هم باید این مسیر را ادامه دهیم چنانکه در انتخاب استانداران هم همینگونه عمل می شود و همه استانداران هم بایددر اداره استان این مسیر را ادامه داده و بر این عهد پایبند باشند.

وی عنوان کرد: با دستور رئیس جمهور برای تعیین استانداران کمیته ای تعیین و شاخص هایی هم مشخص شد تا بر اساس آن افراد شایسته و کارآمد برای جایگاه استانداری ها انتخاب شود.

وی افزود : به تاکید مکرر رئیس جمهور ، افراد منتخب برای استانداری ها در کنار دارا بودن شاخص ها و شرایط تعیین شده باید اهل وفاق و مدارا و تعامل با همه جریان های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشند.

وزیر کشور افزود: یکی از اولویت های مورد تاکید دکتر پزشکیان که به عنوان شاخصی در انتخابات استانداران مورد توجه جدی است، مردم مداری و مدارا با همه اقشار مردم است .

وی ادامه داد:برای گیلان هم بر اساس همین رویه و شاخص های تعیین شده درکارگروه و کمیته استاندار انتخابات شد و هادی حق شناس از امروز به عنوان استاندار گیلان مشغول به کار می شود.

وی در خصوص انتخاب هادی حق شناس بعنوان استاندار گیلان گفت: یکی از ملاک های ارزیابی موفقیت در مسئولیت های قبلی وی اعم از سطوح ملی و استانی بود؛ تقاضا برای برگشتن او به استانداری گلستان زیاد بود اما یکی از شاخص هایی که گذاشتیم آن است که هیچ استانداری نباید در یک استان تکرار شود.
وزیر کشور ادامه داد: حق شناس تحصیلات و تجربیات لازم و متناسب را برای این مسئولیت دارد و امید است با تمام توصیه‌هایی که قبلا گفته شد و با همراهی و همکاری همه بخش ها و اجزاء استان در مدیریت استان موفق باشد؛ زیرا به تنهایی هرگز نمی تواند به نتیجه مطلوب برسد زیرا رمز پیشرفت و موفقیت استان بسیج همه منابع، تمامی امکانات و همه نگرش ها و ظرفیت هاست.
مومنی یکی از بزرگترین سرمایه‌های استان گیلان را سرمایه انسانی و تعداد دانشگاه های فراوان با دانشجویانی نخبه در مراکز آموزش عالی استان و سراسر کشور عنوان کرد.
وی افزود:خوشبختانه نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بسیار منسجم هماهنگ و تاثیرگذار هستند که به طور قطع همه کمک می کنند این استان به جایگاهی که شایسته آن است برسد و به طور قطع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفتهای زیادی در بخش‌های مختلف در همه عرصه‌ها علمی، ورزشی، فرهنگی حاصل شد که قابل مقایسه با پیش از آن نیست اما باید این روند پیشرفت بیش از اینها باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: گیلان با همه ظرفیت‌هایی چون کشاورزی، محصولات باغی، ظرفیت‌های زیرساختی چون راه آهن، فرودگاه، بندر و گمرک در سایه وفاق، همدلی و تلاش بی وقفه به جایگاهی که شایسته مردم این دیار و زحماتشان است، برسد.

وزیر کشور در ادامه گفت : این خطه با ظرفیت های بسیار گسترده و نیز تاریخی سراسر پرباردر عرصه های مختلف علم ، ادب ، فرهنگ، هنر، شجاعت و مبارزه سرآمد بوده و جایگاهش در ایران عزیز ما کاملا شناحته شده است.

وی افزود: حضور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات اخیر هم جلوه ای دیگر از این همراهی و سرآمدی را به تصویر کشید.

وزیر کشور با اشاره به چالش های اصلی استان بیان کرد: موضوع پسماند مردم گیلان را زجر می دهد و سلامت آنان را به خطر می اندازد و طبیعتا اولویت حق شناس در برنامه کوتاه مدت باید موضوع پسماند باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات که وی باید پیگیری کند و امروز مساله کشور هم هست، گسترش آسیب ‌های اجتماعی می باشد و درست است که هر یک از محورهای بیان شده ممکن است به سازمان یا وزارتخانه ای برگردد اما استاندار بعنوان نماینده عالی دولت در استان و به عنوان بالاترین مسئول دولتی باید بتواند با هماهنگی در بسیج منابع و ایجاد همدلی زمینه پیشرفت را با استفاده از همه ظرفیت ها ایجاد کند.

وی افزود: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام یکی ازبزرگترین معضلات کشور است که منابع بسیار زیادی از کشور صرف آنها شده و ساماندهی آنها باید از اولویت‌های استانداران باشد.

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته بزرگداشت نیروی انتظامی این هفته را به سبز پوشان و امنیت آفرینان سازمان عظیم نیروی انتظامی تبریک گفت و افزود: همه می دانیم بستر هر پیشرفت و توسعه ای امنیت است؛ هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی شود که امنیت نداشته باشد اما پیشرفته باشد؛ لذا امنیت یک زیرساخت و یک بستر برای تحول و پیشرفت در جامعه است.

وزیر کشو با تقدیر از تلاش های دولت سیزدهم و گرامیداشت یاد شهدای خدمت آیت الله رئیسی و همراهان که در راه خدمت به شهادت رسیدند، گفت: خدمات شهیدآیت الله رئیسی و دولت سیزدهم در تاریخ کشور فراموش نخواهد شد.

نماز جمعه دیروز جلوه ای به یادماندنی از یکپارچگی ملت ولایتمدار ایران

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نماز جمعه روز گذشته به امامت رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در این نماز جمعه روزی به یاد ماندنی از یکپارچگی و انسجام ملت ولایتمدار ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه این حضور بسیار پرشور بود چنانکه این حضور گسترده چند میلیونی از همه جناح‌ها، افکار و قومیت ها یکجا بسیار پر معنا بود.

جبهه مقاومت مصمم ، هماهنگ و با برنامه تر از همیشه ادامه می دهد

وزیر کشور همچنین با اشاره به جنایات صهیونیست ها در لبنان و غزه گفت : جبهه مقاومت مصمم‌تر، هماهنگ‌تر و با برنامه‌تر از همیشه به مسیر و حرکت خود ادامه می دهد زیرا این حرکت؛ اعتقاد و باور درونی است و با ترور رهبران جبهه از بین نمی رود و ما در تاریخ گذشته کشور و منطقه خود نمود این امر را بارها دیده ایم.

وی عنوان کرد: امروز دشمن صهیونیستی دیوانه وار و جنون آمیز به هر طرف حمله می کند و دست به ترور و به شهادت رساندن نیروها از جمله شهید جبهه مقاومت سید حسن نصر الله زد و همچنان هم ادامه می دهد .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا جبهه مقاومت از جمله شهید سید حسن نصرالله، شهید نیلفروشان و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: بی تردید خون پاک این شهدا موجب تسریع در سقوط و زوال رژیم پوشالی و جعلی صهیونیستی خواهد شد و جبهه مقاومت مصمم تر از گذشته با هماهنگی ، همدلی و انسجام بیشتر به مبارزات خود ادامه می دهد.

وی عنوان کرد: اسرائیل امروز از روی استیصال دست به هر جنایتی می زند وهر کسی را بتواند اعم از دانش آموز ، زن و کودک و نیروهای مقاومت و غیره را به شهادت می رساند و به هر جایی از شهرها تا مدارس و بیمارستان ها حمله می کند ، زیرا هیچ هدف مشخصی ندارد و دستش هم برای هر جنایتی باز است.

وی عنوان کرد: در جریان این جنایت ها ، مظلوم نمایی این رژیم و تبلیغات گسترده شان برای تروریست معرفی کردن جبهه مقاومت از دست رفت و بر همگان چهره خبیث این رژیم عیان تر شد چنانکه امروز یک جبهه واحد نه تنها در دنیای اسلام بلکه در میان آزادگان جهان تشکیل شده و همه دنیا جنایات این رژیم منحوس را تقبیح کرده و نسبت به آن اعلام انزجار می کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب و دفاع مقدس ، گفت : امنیت امروز ما مرهون رشادت ها و فداکاری های این رزمندگان، جانبازان و شهدایی است که با ایثارشان امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

در این مراسم وزیر کشور از زحمات اسدالله عباسی و تلاش های صادقانه وی به عنوان استاندار گیلان قدردانی کرد و هادی حق شناس را به عنوان استاندار جدید این خطه معرفی و برای وی در این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.

منبع: مشرق


کد مطلب: 149375

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/149375/وزیر-کشور-کارنامه-یک-ساله-استانداران-ارزیابی-می-شود

خبر24
  https://www.24-news.ir