کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عراقچی در دمشق: ابتکاراتی درباره آتش‌بس در غزه و لبنان وجود دارد

14 مهر 1403 ساعت 11:26

وزیر امور خارجه امروز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری بلد نیست، گفت که هدفش از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه است و ابتکاراتی درباره برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان وجود دارد.


به گزارش خبر24، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از بیروت صبح امروز (شنبه) ۱۴ مهرماه وارد دمشق شد، در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها درباره تحولات منطقه است. 

عراقچی بیان کرد: در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی را با مقامات دولت لبنان و سایر عزیزان داشتیم، بحث‌های خوبی انجام شد و مشورت‌ها و رایزنی‌های بیشتر را در دمشق با دولت سوریه ادامه خواهیم داد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: درباره تحولات منطقه در رایزنی نزدیک با دوستان در دولت سوریه بودیم، الان مهمترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به ویژه غزه است، ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسد، ولی متأسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: ما از ابتدا معتقد بودیم رژیم صهیونیستی جز زبان زور، جنگ و جنایت زبان دیگری بلد نیست و هر روز به جنایات خود در بیروت، جنوب لبنان و غزه ادامه می‌دهد. این احتیاج به تلاش جمعی جامعه جهانی برای توقف این جنایات دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تلاش‌های ما ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با دوستان در دمشق به تفاهم بیشتری برای گام‌های بعدی برسیم.

وی همچنین گفت که مسائل دوجانبه ایران و سوریه گسترده است و در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتباطات خوبی با سوریه داریم که طبیعی است آنها مرور خواهد شد و تلاش می‌کنیم موانع موجود را برطرف و زمینه‌های جدید را پیدا کنیم و این روابط را بهتر از گذشته ادامه دهیم.

عراقچی ادامه داد: در خصوص تحولات منطقه و بین‌المللی همیشه بحث‌های خوبی داشتیم که طبیعی است الان به دلیل شرایط خاص منطقه، این بحث‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه روز گذشته در نخستین سفر رسمی‌اش به منطقه به بیروت رفت و با نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان دیدار و همبستگی دولت و ملت ایران را با ملت، دولت و مقاومت در لبنان اعلام کرد.

وی همچنین در دیدار با جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و پارلمانی لبنان گفت: اگرچه همه ما داغدار ضایعه بزرگ از دست دادن سید مقاومت و مجاهدان شجاعمان هستیم، اما نسبت به حقانیت راهمان و پیروزی نهایی بیش از هر زمانی ایمان داریم.

منبع: فارس


کد مطلب: 149360

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/149360/عراقچی-دمشق-ابتکاراتی-درباره-آتش-بس-غزه-لبنان-وجود

خبر24
  https://www.24-news.ir