کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایلان ماسک گوگل و مایکروسافت را متهم کرد

4 مهر 1403 ساعت 9:01

ایلان ماسک با انتشار نموداری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از حمایت مالی قابل‌توجه گوگل و مایکروسافت از حزب دموکرات آمریکا خبر داد. وی مدعی شد که این شرکت‌ها که تقریباً کنترل کامل بازار مرورگر‌ها و موتور‌های جستجو را در اختیار دارند،


به گزارش خبر24، ایلان ماسک با انتشار نموداری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از حمایت مالی قابل‌توجه گوگل و مایکروسافت از حزب دموکرات آمریکا خبر داد.
وی مدعی شد که این شرکت‌ها که تقریباً کنترل کامل بازار مرورگر‌ها و موتور‌های جستجو را در اختیار دارند، توانایی تأثیرگذاری بر افکار عمومی به نفع دموکرات‌ها را دارند.

بر اساس نموداری که توسط شرکت Quiver Quantitative منتشر شده است، گوگل و مایکروسافت تا اوایل ماه جاری میلادی مجموعاً حدود ۲ میلیون دلار به کمپین حزب دموکرات کمک مالی کرده‌اند، در حالی که کمک مالی مایکروسافت به حزب جمهوری‌خواه تنها ۴۰ هزار دلار بوده است.

ایلان ماسک گوگل و مایکروسافت را متهم کرد

علاوه بر این، شرکت‌های بزرگ دیگری مانند اپل، انویدیا، ادوبی، آمازون و فیسبوک نیز در فهرست کمک‌کنندگان مالی به حزب دموکرات قرار دارند.
ماسک بار‌ها ادعا کرده که شرکت‌های فناوری بزرگ با نفوذ گسترده خود در فضای اینترنت می‌توانند در حمایت از سیاست‌های یک حزب خاص، افکار عمومی را به سمت دلخواه خود هدایت کنند و این حمایت‌های مالی به‌وضوح نشانگر تمایلات سیاسی آن‌ها است.

منبع: برنا


کد مطلب: 148922

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148922/ایلان-ماسک-گوگل-مایکروسافت-متهم

خبر24
  https://www.24-news.ir