کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یونیسف: کودکان زیادی در لبنان هنوز زیر آوارها مفقودند

4 مهر 1403 ساعت 9:04

آژانس کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به مرگبارترین روز لبنان از سال ۲۰۰۶ که ۵۰ کودک در یک روز زیر بمباران اسرائیل جان باختند، هشدار داد هنوز کودکان زیادی هستند که زیر آوارها و حین فرار در جاده‌ها گرفتار شده‌اند.


به گزارش خبر24، «تعداد کودکانی که در روز دوشنبه در لبنان کشته شدند، بیشتر از کل سال گذشته است» این اظهارات را معاون نماینده یونیسف در امور لبنان اتی هیگینز امروز در یک نشست سازمان ملل و در اشاره به حملات هوایی دیروز رژیم صهیونیستی به ده‌ها منطقه مسکونی در جنوب لبنان بیان کرد.

او هشدار داد که «بعد از حملات هوایی اسرائیل به لبنان کودکان زیادی همچنان مفقود هستند» و افزود یونیسف گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر این که بسیاری از کودکان لبنانی دوشنبه‌شب بعد از آواره‌شدن هزاران خانواده از خانه‌های خود در جنوب لبنان، در خودروها و کنار جاده‌ها خوابیدند و صدها کودک در طول مسیر، در جاده‌های خطرناک در سراسر این کشور گرفتار شده‌اند.

اسرائیل که حدود یک سال است مشغول کودک کشی در غزه است، روز گذشته بیش از ۳۵۰ بار به جنوب لبنان حمله و ده‌ها منطقه را بمباران کرد.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت لبنان، شمار قربانیان این تجاوز به ۵۵۸ شهید از جمله ۹۴ زن و ۵۰ کودک رسیده است.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته هم با انفجار پیجرها و وسایل ارتباطی ده‌ها لبنانی را شهید و بیش از سه هزار نفر را زخمی کرد و در یک حمله تروریستی در جنوب لبنان هم ده‌ها نفر شامل کودکان و زنان را شهید کرد.
این مقام سازمان ملل تأکید کرد که «اگر به درگیری مثل روزهای سیاه سال 2006 برگردیم، به‌عنوان یونیسف واقعاً می‌ترسیم که این بار (شرایط) برای بچه‌های لبنان حتی بدتر شود». 

منبع: فارس


کد مطلب: 148919

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148919/یونیسف-کودکان-زیادی-لبنان-هنوز-زیر-آوارها-مفقودند

خبر24
  https://www.24-news.ir