کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب‌الله مقر فرماندهی منطقه شمالی ارتش اسرائیل را در هم کوبید

4 مهر 1403 ساعت 8:45

حزب الله برای دومین بار در طی روز جاری، پایگاه «دادو» را با 40 موشک، هدف قرار داد. حزب الله در حمله نخست که ساعتی پیش انجام شد، با 50 موشک این پایگاه را در هم کوبید.


به گزارش خبر24، جنبش حزب‌الله لبنان برای دومین بار در طی امروز، پایگاه «دادو» را موشک‌باران کرد. این پایگاه، مقر فرماندهی منطقه شمالی ارتش اسرائیل به شمار می‌رود. 

حزب‌الله تأکید کرد که این پایگاه را با 40 موشک، هدف قرار داده است. حزب‌الله در حمله نخست که ساعتی پیش انجام شد، با 50 موشک این پایگاه را در هم کوبید.

نصرالله هرگز تسلیم نخواهد شد
«ران كوخاو» سخنگوی سابق ارتش اسرائیل درباره حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش اذعان کرد: «نصرالله هرگز تسلیم نمی‌شود؛ او از این خصلت‌ها ندارد که پرچم سفید را بلند کند؛ آرزوی او حمله زمینی ما به لبنان است». او به صهیونیست‌ها هشدار داد که دچار خطای فاحش محاسباتی نشوند.
پس از تشدید جنایات اشغالگران در لبنان از هفته گذشته که با انفجار پیجرها و سپس دیگر وسائل ارتباطی آغاز شد تا روز گذشته که مناطق مسکونی زیر شدیدترین بمباران‌های 18 سال گذشته قرار گرفت؛ حزب‌الله لبنان نیز به تدریج توانایی‌های خود را بروز داده است.

از حمله موشکی به پایگاه هوایی «رامات دیوید» در شرق حیفا (بزرگ‌ترین پایگاه هوایی اسرائیل) در بامداد روز یکشنبه تا حملات شدید با موشک‌های دوربرد به حیفا، صفد، شمال تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی، موجب شده است تا بسیاری از محافل صهیونیستی در خصوص دستِ‌کم گرفتن توانایی حزب‌الله هشدار دهند.
«ران کوخاو» سخنگوی سابق ارتش اشغالگر به شبکه 12 این رژیم گفت: «این یک اشتباه راهبردی است که فکر کنیم نصرالله به‌زودی پرچم سفید را بالای سر خواهد برد؛ نصرالله چنین خصلتی هرگز نداشته و ورود زمینی به لبنان بزرگ‌ترین آرزوی او است».
سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود گفته بود: فرمانده احمق جبهه شمال می‌گوید باید یک کمربند امنیتی در لبنان ایجاد کنیم؛ ما منتظر ورود شما هستیم!ما روزانه می‌گردیم یک فرد یا تانک را در شمال پیدا کنیم و بزنیم حالا که خودتان می‌خواهید بیایید ما آرزو می‌کنیم و خیلی خوشحال می‌شویم بیاید تا همه شما را بزنیم.

مقرهای نظامی اسرائیل؛ هدف اصلی حملات حزب‌الله
نیروهای جنبش حزب‌الله ساعاتی پیش حملات خود به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی و شهرک‌های اسرائیلی را از سر گرفتند.

 حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های رسمی خبر داد که در جریان این حملات، انبار اصلی مهمات ارتش اسرائیل در منطقه شمال واقع در پایگاه «نیمرا» را با دهها موشک هدف قرار داده است.
 
 نیروهای مقاومت در جریان حمله بعدی خود، شهرک اسرائیلی «روش بینا» را با موشک هدف قرار دادند. هدف بعدی حزب‌الله پایگاه نظامی «شمشون» بوده است؛ این پایگاه مرکز تجهیز تسلیحاتی و فرماندهی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که حزب‌الله برای نخستین‌بار از موشک‌های «فادی-3» در جریان این حملات استفاده کرده است.
 
 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که حزب‌الله طی یک ساعت و نیم، ۱۰۵ موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.
 
 در پی حملات حزب‌الله آژیرهای خطر در شهرک‌های «صفد» و «روش بینا» به صدا درآمده است. عمده اصابت‌های موشک‌های حزب‌الله به روش بینا و صفد بوده است که رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند در جریان این حملات صدای ده‌ها انفجار به گوش رسیده است.

منبع: فارس


کد مطلب: 148916

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148916/حزب-الله-مقر-فرماندهی-منطقه-شمالی-ارتش-اسرائیل-هم-کوبید

خبر24
  https://www.24-news.ir