کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات عملیات اطفای حریق در شهرک صنعتی فجر گرمسار

3 مهر 1403 ساعت 13:14

معاون استاندار سمنان با تشریح جزئیات عملیات اطفای حریق در شهرک صنعتی فجر گرمسار گفت: حضور به‌موقع نیروهای امدادی مانع گسترش آتش‌سوزی به واحدهای حساس دارای مخازن سوختی و مواد قابل‌اشتعال مجاور شد.


به گزارش خبر24، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان که عصر روز گذشته به منظور مدیریت میدانی حادثه آتش‌سوزی در یکی از واحدهای شهرک صنعتی فجر گرمسار به این منطقه سفر کرد،  به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

وی گفت: در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در کارخانه تصفیه روغن موتور «آریان اطلس» گرمسار حوالی ساعت ۱۵ روز دوشنبه، اینجانب به همراه استاندار سمنان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و کلیه نیروهای امدادی استان به‌منظور مدیریت شرایط بحرانی منطقه در شهرک صنعتی فجر گرمسار حضور یافتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: با توجه به ابعاد حادثه و پیش‌بینی حریق مخازن حاوی سوخت این واحد صنعتی، از استانداری تهران جهت استفاده از نیروهای امدادی شهرداری تهران و نیز شهرداری‌های شرق این استان استمداد به عمل آمد.

حمیدی با اشاره به هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان مدیریت بحران کشور و استانداری تهران برای اعزام فوری نیروهای امدادی و تجهیزات اطفای حریق افزود: در نخستین ساعات وقوع آتش‌سوزی شاهد حضور عوامل آتش‌نشانی از شهرداری‌های تهران، پاکدشت، ورامین، پیشوا و شریف‌آباد و نیز سمنان، گرمسار، آرادان، ایوانکی و شهرک‌های صنعتی مجاور در محل حادثه بودیم.

وی ادامه داد: حضور به‌موقع نیروهای امدادی در محل حادثه منجر به مدیریت آتش‌سوزی و جلوگیری از گسترش حریق به واحدهای حساس مجاور شد که دارای مخازن سوختی و مواد قابل‌اشتعال بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به انسداد اطراف محل وقوع آتش‌سوزی با ایجاد خاکریز توسط ماشین‌آلات راهسازی اشاره کرد و گفت: با تدابیر صورت‌گرفته در نخستین ساعات وقوع حادثه، زمینه گسترش آتش و افزایش حجم خسارات جانی و مالی به‌طور کامل از بین رفت.

حمیدی با تأکید بر ظرافت عملیات اطفای حریق مواد شیمیایی که از قابلیت اشتعال بالایی برخوردارند، اظهار کرد: علت طولانی شدن این عملیات، ضرورت رعایت دقیق استانداردها با هدف حفظ سلامت عوامل امدادی به‌ویژه آتش‌نشانان بود که تحت هیچ شرایطی نباید تحت‌الشعاع عملیات اطفای حریق قرار گیرد. 

وی با اشاره به جراحت ۲ تن از کارکنان این کارخانه در لحظات ابتدایی وقوع حادثه و انتقال آنان به مراکز درمانی بیان کرد: در جریان عملیات اطفا نیز برخی عوامل پرتلاش امدادی، دچار جراحت‌های محدود شدند که این موضوع نیز با توجه به حضور عوامل درمانی مدیریت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منبع: فارس


کد مطلب: 148863

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148863/جزئیات-عملیات-اطفای-حریق-شهرک-صنعتی-فجر-گرمسار

خبر24
  https://www.24-news.ir