کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان: جنایات صهیونیست‌ها ناشی از عدم وحدت میان مسلمانان است

29 شهريور 1403 ساعت 14:15

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وحدت و انسجام مسلمانان می‌تواند قدرت ما را افزایش دهد، گفت: جنایات صهیونیست‌ها ناشی از عدم وحدت میان مسلمانان است.


به گزارش خبر24، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور امروز در سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) گفت: صحبت‌کردن من در اینجا و در حضور شما همانند زیره به کرمان بردن است به‌هرحال ما چیزهایی که از شما یاد گرفته‌ایم را در اینجا ارائه می‌دهیم.

وی افزود: زمانی که در بحث‌های انتخابات حضور داشتم تمام شعارم این بود که باید دست‌به‌دست هم دهیم زیرا وحدت و انسجام ما مسلمانان چه در داخل و چه در فضای بین‌الملل می‌تواند قدرت ما را افزایش دهد.
رئیس‌جمهور بیان کرد: وقتی رسول خدا (ص) به مدینه هجرت کرد، اقوام آنجا با هم دشمن بودند و ۱۰۰ سال بود با یکدیگر می‌جنگیدند. پیامبر (ص) در اولین قدم پیمان اخوت را اعلام کردند.

پزشکیان گفت: رسول خدا (ص) بین آنان الفت ایجاد کرد، بعد هشت سال که به مکه رفتند اعلام کرد که مسلمانان با مسلمان برادرند، نگفت مؤمنان با هم برادرند، آنها که تا دیروز انصار را از خانه بیرون کرده و شکنجه داده بودند، تسلیم شدند گفتند همه شما با هم برادرید.

وی ادامه داد: همه مسلمانان در مقابل غیرمسلمانان یک‌دست هستند، آیا ما به‌عنوان مسلمان این‌گونه هستیم.

اختلاف مسلمانان عصیان در برابر خداوند است
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اروپایی‌ها با همه دعواهایی که داشتند مرزها را برداشتند و پول‌هایشان را یکی کردند و راحت با هم رفت‌وآمد می‌کنند ولی ما دیوار می‌کشیم و جلوی همدیگر رو می‌گیریم و گاهاً همدیگر را می‌کشیم، این تفرقه و اختلاف را دشمن در بین ما ایجاد و تقویت می‌کند.

پزشکیان با اشاره به اینکه دشمن تفرقه و دشمنی را بین ما دامن زده است، بیان کرد: وحدت مسلمانان بالاترین وصیت پیامبر اسلام (ص) است. مسلمانان نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند اما با هم دعوا هم می‌کنند. کتاب، قبله و پیامبر ما مسلمانان یکی است.

وی اختلاف را عدم چنگ‌زدن به ریسمان الهی دانست و گفت: خداوند پروردگار همه ما مسلمانان است، ما در نمازمان راه مستقیم می‌خواهیم اما با هم دعوا می‌کنیم. 
رئیس‌جمهور تأکید کرد: چرا دو میلیون سه میلیون اسرائیلی، جوان، پیر، بچه و زن مسلمان را می‌کشد و مدرسه، بیمارستان و همه را بمباران می‌کند، آنها جرأت می‌کنند این کار بکنند چون ما با هم نیستیم و زبان و نگاه مشترک و وحدت اسلامی نداریم و سر چیزهای ساده باهم دعوا می‌کنیم.
پزشکیان اختلاف را عصیان در برابر خداوند دانست و گفت: ما سر ساده‌ترین چیزها با هم دعوا می‌کنیم. نماز و روزه برای وحدت است. اگر وحدت نداریم پس چرا نماز می‌خوانیم و روزه می‌گیریم.
وی ادامه داد: اقامه نماز بین مسلمانان یعنی غیرمسلمانان نتوانند هر کاری دلشان خواست با مسلمانان بکنند و بعد با استقرار در کشورهای اسلامی بین قومیت‌ها و شیعه و سنی دعوا بیندازند و خودشان منابع و امکانات مسلمانان را ببرند لذا ما مسلمانان مقصر هستیم.
اگر وحدت داشته باشیم، هیچ قدرتی نمی تواند به ما آسیب بزند
پزشکیان با بیان اینکه چنگ‌زدن به ریسمان الهی و پذیرش یکدیگر یک اصل است، گفت: نباید در زبان بگوییم وحدت داریم اما عملمان آن را تأیید نکند. یکدیگر را تحمل نکنیم و یکدیگر را حذف می‌کنیم.

وی افزود: وحدت یعنی پشت یک امام و به یک قبله با یکدیگر وحدت کنیم. در عراق به برادرانمان گفتم چرا نباید مسلمانان افغانستان و پاکستان راحت بتوانند سوار قطار شوند و به استانبول و سایر کشورهای اسلامی سفر کنند، ما مسلمانان در زبان می‌گوییم با هم برادریم اما در عمل با یکدیگر اختلاف داریم. 
رئیس‌جمهور عنوان کرد: اگر با هم در عمل برادر شویم هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما آسیب بزند و ما را زمین بزند. «الله‌اکبر» یعنی خدای ما بالاتر و بزرگ‌تر است و عزت برای مسلمانان است لذا این باید در عمل خودش را نشان دهد. 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این جمع شما بتواند با همدیگر برای جوامع اسلامی یک نسخه، دستورالعمل و پیام را تهیه کند نه اینکه تفرقه و اختلاف و مسائل دیگر را در جوامع خود پخش کنید و با هم دعوا کنیم، جنگ با یکدیگر، لبه آتش است. 

پزشکیان در پایان گفت: خداوند کمک کند دست‌به‌دست هم دهیم هم در جوامع خودمان انسان‌هایی که زندگی می‌کنند را به زندگی‌شان برسیم و به عزت برسانیم و هم آنهایی که به سرزمین‌های اسلامی طمع کرده‌اند را باقدرت بیرون کنیم.

گفتنی است، رئیس‌جمهور در این مراسم از تازه‌های نشر پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب رونمایی کرد.

منبع: فارس


کد مطلب: 148671

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148671/پزشکیان-جنایات-صهیونیست-ها-ناشی-عدم-وحدت-میان-مسلمانان

خبر24
  https://www.24-news.ir