کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی امروز راهی سرزمین وحی شدند

28 شهريور 1403 ساعت 12:22

نخستین گروه زائران ایرانی در قالب ۲ کاروان برای تشرف به عمره مفرده، از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی شدند.


به گزارش خبر24، نخستین گروه زائران ایرانی از استان کردستان و تهران صبح امروز ۲۸ شهریور با بدرقه نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی، مسئولان سازمان هواپیمایی و سفیر عربستان در ایران عبدالله بن سعود عنزی از فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم، رئیس سازمان حج با تقدیر از همراهی دستگاه‌های و سازمان‌های مختلف برای برقراری عمره، اظهار داشت: همه امکانات برای پذیرایی از زائران ایرانی در عربستان مهیاست.

وی به زائران توصیه کرد که قدر لحظات حضور در سرزمین وحی را بدانند و افزود: در کنار استفاده از این فرصت، باید به قوانین عربستان به عنوان کشور میزبان احترام گذاشت چرا که زائران ایرانی همچون سفرای فرهنگ و انقلاب اسلامی ایران هستند.

پس از آن حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه زائران برای بهره‌برداری بیشتر از این سفر در جلسات و برنامه‌های کاروان شرکت کنند، گفت: امیدواریم که عربستان هم که «خدمت الحاج شرف لنا» را شعار میزبانی از زائران قرار داده است، با برنامه مناسب موقعیت بهره زائران از فضای معنوی خانه خدا را فراهم کند.

وی به اهمیت دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالمان اشاره کرد و ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین همچنان هر روز زیر بمباران رژ‌یم اشغالگر قدس هستند. آنها به سوی همین کعبه که شما می‌روید، نماز می‌خوانند و برخی حافظ قرآن کریم هستند. رژیم صهیونیستی کانون شر برای همسایگان است و هر روز بسیاری از مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت از زائران خواست تا در ایام میلاد پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله برای رهایی مردم مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونیستی و همدستانش دعا کنند.

امروز در نخستین گروه اعزامی ۲۵۰ نفر در قالب ۲ کاروان به فرودگاه جده رفته و از آنجا به مدینه اعزام خواهند شد. عصر امروز نیز دومین پرواز به سرزمین وحی از اصفهان صورت می‌گیرد.

روزانه ۲ پرواز از کشورمان به سرزمین وحی صورت می‌گیرد که قرار است این تعداد از نیمه مهرماه افزایش یابد.

منبع: فارس


کد مطلب: 148607

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/148607/نخستین-گروه-عمره-گزاران-ایرانی-امروز-راهی-سرزمین-وحی-شدند

خبر24
  https://www.24-news.ir