کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز به کار سازمان ملی سنجش تا 2 ماه آینده

1 اسفند 1402 ساعت 13:19

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از آغاز به کار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی کشور تا 2 ماه آینده خبر داد.


به گزارش خبر24، تشکیل سازمان ملی سنجش یکی از موضوعاتی است که در چند ماه گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفته بود، در ابتدا کمیته‌ای برای تدوین اساسنامه این سازمان تشکیل و قرار شد این کمیته ظرف مدت سه ماه اساسنامه را تدوین و برای تصویب به صحن شورا ارائه دهد.

اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارشیابی آموزش کشور که ماده واحده آن در جلسات قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود، در جلسه 896 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بررسی شد و براین اساس باید اصلاحاتی در این اساسنامه لحاظ شود.

درباره زمان آغاز به کار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی از عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی سؤال کردیم.

خسروپناه که به نمایشگاه مطبوعات آمده بود، در بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی یکی از دستاوردهای مهم شورایعالی انقلاب فرهنگی بود، اصل این سازمان در یک ماده واحده مصوب و اساسنامه آن هم در شورایعالی انقلاب فرهنگی بررسی شد که اعضای شورا در این باره اصلاحات و پیشنهاداتی داشتند.

وی افزود: پس از اعمال اصلاحات و بررسی دوباره، این مصوبه از سوی ریاست جمهوری ابلاغ می‎‌شود.
خسروپناه درباره زمان آغاز به کار سازمان ملی سنجش اظهار داشت: فکر می کنم در یکی دو ماه آینده رسمیت این سازمان را اعلام کنیم.

سیدجلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز گفته است: در جلسه امروز شورای معین، اصلاحات مربوط به مصوبه سازمان ملی سنجش بررسی و لحاظ می‌شود.

منبع: فارس


کد مطلب: 144931

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/144931/آغاز-کار-سازمان-ملی-سنجش-2-ماه-آینده

خبر24
  https://www.24-news.ir