بررسی کنش های سیاسی- رسانه ای چهره ها و رسانه های جریان اصلاحات در خصوص آنچه که اخراج اساتید و سرکوب در دانشگاه ها می خوانند، بیانگر اتکای آن به یک برنامه عملیاتی برای تولید کنش های سیاسی- رسانه ای در بطن و متن جامعه است.
خبر24 گزارش میدهد؛
بسته عملیاتی – رسانهای اصلاحطلبان برای جهت دهی به فضای دانشگاها
9 مهر 1402 ساعت 14:23
بررسی کنش های سیاسی- رسانه ای چهره ها و رسانه های جریان اصلاحات در خصوص آنچه که اخراج اساتید و سرکوب در دانشگاه ها می خوانند، بیانگر اتکای آن به یک برنامه عملیاتی برای تولید کنش های سیاسی- رسانه ای در بطن و متن جامعه است.
به گزارش خبر24، در این زمینه بررسی ها نشان می دهد که اصلاح طلبان و رسانه هایشان در گزاره ها و محورهایی که تولید می کنند به دنبال برجسته سازی، عمق بخشی و معنادهی به کلیدواژه ها و گزاره های زیر می باشند:
1- برجسته سازی و تولید اخبار و ضریب بخشی در خصوص بازداشت دانشجویان، احضار آنها، تذکر از سوی نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه
2- ادعای تشکیل پرونده های سنگین در کمیته های انضباطی و امنیتی شدن فضای دانشگاه
3- ادعای ممنوع الورودی تعدادی از دانشجویان معترض به دانشگاهها و خوابگاهها
4- محرومیت دانشجویان از تحصیل
5- ادعای اخراج و تعدیل و بازنشستگی اساتید دانشگاه
6- ادعای تعارض مسئولان با نهاد علم به دلایل الف- نداشتن تحصیلات آکادمیک 2ب- نداشتن شناخت از جایگاه و رسالت دانشگاه ج- غیرخودی دانستن دانشگاه و د- احساس خطر از آن
7- تاکید بر خالص سازی در دانشگاه ها به دلیل رسالت اجتماعی و دفاع از حقوق شهروندان جامعه علمی کشور و همراهی با مردم معترض
8- ادعای شدت گرفتن خالص سازی در رشته های علوم انسانی و اجتماعی
9- بر شمردن اتهامات به اساتید دانشگاه ها شامل اتهامات غربزدگی، نفوذی دشمن یا عنصر نامطمئن، حامی حقوق دانشجویان، معترض به سرکوب زنان و جوانان در اتفاقات اخیر، تاکید بر خواسته داشتن زندگی شرافتمندانه و کشوری پیشرفته
10- تلاش برای اینهمانی دولت رئیسی و دولت احمدی نژاد در خالص سازی در دانشگاه ها
11- ادعای تشدید رکود علمی دانشگاه و فاصلهگرفتن از استانداردهای جهانی آموزشعالی، بیانگیزگی، سرخوردگی و دغدغه بیشتر دانشگاهیان نسبت به آینده کشور و گسترش بیشتر آسیبهای اجتماعی به عنوان تبعات خالص سازی در دانشگاه ها
12- تاکید بر رونق گرفتن آکادمیهای موازی
13- پیشنهاد کنشگری فعال به دانشجویان
کد مطلب: 139859