کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیرجند بهبود یافتند

خبرگزاری فارس , 13 اسفند 1398 ساعت 10:11

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه دو بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌ جنوبی زیر ۵۰ سال هستند که دوران نقاهت را می‌گذارنند و وضعیت آنان رو به بهبود است، گفت: این دو نفر با این شرایط در حال ترخیص از بیمارستان هستند.


به گزارش خبر24، محمد دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: تاکنون ۱۵ نمونه مشکوک یا محتمل به کرونا در خراسان‌جنوبی برای آزمایش به انستیتو پاستور تهران ارسال شده است.

وی افزود: از این تعداد پس از دریافت جواب آزمایشات، ۱۲ مورد منفی بود و سه مورد مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این موارد نیز دو بیمار زیر ۵۰ سال بوده که دوران نقاهت را می‌گذارنند و وضعیت آنان رو به بهبود است، اضافه کرد: این دو نفر با این شرایط در حال ترخیص از بیمارستان هستند.

دهقانی به تشریح وضعیت بیمار دیگر که فردی ۵۰ ساله است پرداخت و گفت: این فرد که مشکلات تنفسی حاد دارد، شرایط بحرانی‌تری دارد که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تنفسی بستری بوده و مراقبت‌های درمانی لازم را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مرگ اثبات‌شده‌ای مربوط به بیماری کرونا در استان نداشته‌ایم، تصریح کرد: اگر فردی بر اثر این بیماری در استان فوت کند، حتماً از طریق رسانه‌های رسمی به مردم عزیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه مردم به شایعات منتشرشده در فضای مجازی توجه نکنند، افزود: با توجه به شایعات فضای مجازی مبنی بر فوت دو بیمار کرونایی در استان اعلام می‌کنیم که چنین اخباری صحت ندارد.

دهقانی اظهار داشت: یکی از این افراد، بر اثر بیماری زمینه‌ای قبل از اینکه جواب نمونه ارسالی وی دریافت شود فوت کرده و در حال حاضر نیز که جواب آزمایش دریافت شده منفی بوده که فوت این بیمار به ویروس کرونا مرتبط نمی‌شود.

وی افزود: بیمار دیگری که فوت کرده است، خانم جوانی بوده که چند روز بعد از زایمان، به دلیل بیماری مغزی در بیمارستان بستری شده است و هیچ علائمی با شک به بیماری کرونا نداشته و حتی نمونه‌ای برای این بیمار هم ارسال نشده است.


کد مطلب: 11785

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/news/11785/۲-بیمار-مبتلا-کرونا-بیرجند-بهبود-یافتند

خبر24
  https://www.24-news.ir