کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با خبر24:

مجلس باید درباره تغییر ساعت رسمی کشور تابع نظر دولت باشد

21 اسفند 1400 ساعت 12:30

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به طرح تغییر ساعت رسمی کشور گفت: مجلس باید در این باره تابع نظر دولت باشد زیرا این کار اجرایی محسوب می شود.


به گزارش خبر 24؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر 24 با اشاره به طرح مجلس برای لغو تغییر ساعت رسمی کشور اظهار داشت: چرا باید مجلس به موضوعی که در زمره وظایف دولت است وورد کند زیرا تغییر ساعت رسمی کشور از مسؤولیت‌های اجرایی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت نیرو درباره طرح تغییر ساعت رسمی کشور اظهار نظر داشته‌آند و منافع و یا عدم منافع آنرا بررسی کرده‌اند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: تغییر ساعت رسمی در تعدادی از کشورهای دنیا اجرا می‌شود و در برخی از کشورها این ساعت ثابت است و حتی برخی کشورهایی که این موضوع را اجرایی کرده‌اند از استمرار این کار ممانعت کرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته عنوان میشد که باید برای کاهش مصرف برق در تابستان و استفاده بیشتر از نور ساعت را تغییر داد ولی آیا در شرایط فعلی هم چنین چیزی مصداق دارد و آیا مردم در طول روز مصرف برق خود را بیشتر نمی‌کنند؟
 
سلیمی گفت: باید منافع کشور و مردم را در تغییر ساعت رسمی کشور و یا عدم تغییر بررسی کرد و بر اساس جمع بندی نظر کارشناسان تصمیم گیری کرد و در مجموع معتقدم باید تصمیم‌گیری در این باره در دستان دولت باشد نه مجلس.
 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 94109

آدرس مطلب :
https://www.24-news.ir/interview/94109/مجلس-باید-درباره-تغییر-ساعت-رسمی-کشور-تابع-نظر-دولت-باشد

خبر24
  https://www.24-news.ir